مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:« شاد بودن برنامه ها»، «متنوع بودن ساختارهای برنامه سازی» و «جذابیت نوع و نحوه ارائه برنامه ها » مهمترین دلیل برای رأی تهرانیها به شبکه جوان به عنوان یک از دو شبکه برتر پایتخت است.
به گزارش سرویس رادیو ایسنا، مطابق با آخرین نظرسنجی انجام شده توسط مرکز سنجش برنامهای صداوسیما در بیست و چهارم اسفندماه 87 ، چهل و پنج درصد شنوندگان رادیو مخاطب رادیو جوان هستند و که به گفته ی مسوولان رادیو، این برای شبکه خاص جوانان کشور یک دستاورد مهم تلقی میشود.
از سوی رادیو جوان به ایسنا اعلام شده است: در حالی که برخی تصور داشتند که با تغییرات برنامهای این شبکه، رادیو در جذب افق های جدید مخاطبان با دشواری روبرو خواهد شد ، رویکرد خوب حرف زدن و حرف خوب زدن و چرخش این رادیو از تهران مداری به ایران گرایی با برنامه های چرخ گردون در سرتا سر ایران و موج ملی و اجرای برنامه در میان جوانان و به دور از محیط بسته استودیویی و توجه به نیازهای واقعی جوانان همراه با نشاط و ساختار زیبا ،نشاندهنده قدرت این شبکه در بازسازی و اصلاح حرکتی خود است.
در گزارش این شبکه اضافه شده است: رادیو جوان با تغییرات گسترده برنامهای خود نشان داد که رادیوی بدون تحول کیفی رادیوی زنده نیست .
گفتنی است نظر سنجی جامعی از میزان مخاطبان این شبکه در کشور نیز انجام شده که با نشر نتایج آن ، بزودی اعلام می شود.
بنا به اعلام مرکز تحقیقات صداوسیما بعد از رادیو پیام، شبکه جوان پرمخاطبترین رادیوست که 45 درصد شنوندگان در منزل و بیش از 32 درصد در خودروی شخصی و و بیش از 11 درصد در خود رو عمومی عمده شنونده رادیو جوان هستند.