وب سایت NYT.com با عرضه ویجتی، گرایش اخبار شخصی شده را درپیش گرفت.
به گزارش ایسنا، این ویجت که My Headlines نام دارد، به خوانندگان امکان میدهد با انتخاب بخشها و قسمتهایی که میخواهند در بیش از 12 هزار موضوع نیویورک تایمز نمایش داده شود، فیدهای خبری خود را در صفحه خانگی NYT شخصی کنند.
خوانندگان حتی میتوانند تیترهای خبری شخصی خود را برای ارجاع اضافه کنند. این ویجت برای وبسایتهای شخصی و وبلاگها نیز موجود است و به خوانندگان امکان میدهد، فهرستی از موضوعات NYT را که مورد علاقهشان است، در صفحه وبشان داشته باشند.
همچنانکه خوانندگان میتوانند اخباری را که میخواهند انتخاب کنند، شخصیسازی اخبار به طور فزایندهای محبوب شده و حتی برای صنعت خبر یک ضرورت دانسته شده است. بی بی سی هم امکانات شخصیسازی را در صفحه خانگی خود فراهم کرده که مکان، رنگ مورد علاقه و اخبار موردنظر کاربر را دنبال میکنند. حتی وب سایتهایی مانند نیوزکست میکس وجود دارند که کاملا به ایده اخبار سفارشی اختصاص یافتهاند.
این گرایش اینترنتی بر مطبوعات چاپی نیز اثر گذاشته و اکنون نشریههای چاپی با مجلههای سفارشی که در آنها افراد میتوانند عناوین مجلات مختلف را در یک نشریه شخصی داشته باشند، تلاش میکنند به مذاق مردم خوش بیایند.