مجلس میتواند با وضع قوانین و الزامات قانونی استفاده از فنآوری اطلاعات و ارتباطات را در سال 88 به نتیجه برساند حتی اگر رسیدن به این مهم در بلندمدت عملی شود.
خسرو سلجوقی - کارشناس فنآوری اطلاعات - در گفتوگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: توجه به فنآوری اطلاعات میتواند از برنامههای نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو باشد و با توجه به اینکه امسال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری شده است هر کدام از کاندیداها باید جایگاه فنآوری اطلاعات را در برنامهی خود تبیین کنند.
وی با تاکید بر اینکه بعد از انتخابات باید شاهد جهش فنآوری اطلاعات بود مگر اینکه اصلاح الگوی مصرف تنها یک شعار باشد، افزود: برای خروج از حالت کلیگویی باید قوای سهگانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامههای خود را به صورت کمی تبیین کنند. به طور مثال مشخص باشد که هر وزارتخانه در سال 88 چند درصد از فعالیتهای خود را به وسیله فنآوری اطلاعات باید انجام دهد و در مرحله بعد اعداد و ارقام پایش شود؛ در غیر این صورت با کلیگویی در پایان سال نمیتوان میزان موفق بودن و یا نبودن آن را مشخص کرد.
به گفته سلجوقی ادارهها، مدعی انجام کار به وسیله فنآوری اطلاعات و به صورت الکترونیکی هستند و بعضا خاموش و روشن کردن رایانه را جزئی از این پروسه میدانند در حالی که برنامه زمانبندی و کمی که شامل درصد و زمان اجرای عملیاتها به صورت الکترونیکی باشد در ادارات موجود نیست.