بر اساس پژوهشهای انجامی از سوی مایکروسافت، تا ماه ژوئن سال 2010 مدت زمانی که اروپاییها در اینترنت صرف میکنند از مدت زمان مشاهده تلویزیون بیشتر خواهد بود.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش مایکروسافت که رفتارهای آنلاین در سراسر اروپا را مورد تحلیل قرار داده، در سال 2010 میزان استفاده از اینترنت به طور متوسط 14.2 ساعت در هفته میرسد در حالی که تماشای برنامههای تلویزیونی به طور متوسط 11.5 ساعت در هفته خواهد بود.
بر اساس این گزارش، عامل افزایش استفاده رسانهیی آنلاین دسترسی به پهنای باند است که تقریبا نیمی از مردم اروپا (48.5 درصد) اکنون یک اتصال اینترنتی دارند و مشاهده برنامههای تلویزیون از سه طریق تلویزیون سنتی، رایانههای رومیزی و دستگاههای قابل حمل انجام خواهد گرفت.