تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: سه شنبه، 18 فروردینماه 1388  

 

تمایل قطری‌ها به انتخاب نام فرزندانشان از شخصیت‌ سریال‌های پرمخاطب

 
 

خانواده‌های قطری ترجیح می‌دهند نام فرزندان خود را از میان نام شخصیت‌های سریال‌های پرمخاطب تلویزیون انتخاب کنند.  

 
 

خانواده‌های قطری ترجیح می‌دهند نام فرزندان خود را از میان نام شخصیت‌های سریال‌های پرمخاطب تلویزیون انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، پدر و مادران قطری بیش از آن‌که به نام‌های اصیل و قدیمی کشورشان تمایل نشان دهد، ترجیح می‌دهند نام فرزندان خود را از میان شخصیت‌هایی که در سریال‌های خانوادگی و پرمخاطب وجود دارند، انتخاب کنند.

گزارش‌های به دست آمده از سازمان ثبت احوال قطر حاکی از این است که مردم این کشور کم‌تر به نام‌های قدیمی چون «فهد»، «فیتایس» و «اسمایخ» توجه نشان می‌دهند و بر تعداد اسامی‌ای چون «رهف»، «لامیس»، «مهند»، «تیم»، «قرام» و «اسماهان» که برای شخصیت‌های سریال‌های تلویزیونی بیشتر به کار برده می‌شوند، افزوده شده است.

ذاکرایات المهندی، رییس سازمان ثبت احوال قطر در گفت‌وگویی با گلف تایمز خاطرنشان کرد: نام‌های کهن قطری پیش از این به شدت مورد استقبال پدر و مادرها قرار می‌گرفت به نحوی که نام فرزندان خود را از بین این اسامی انتخاب می‌کردند؛ اما مدتی است که به نظر می‌رسد، خانواده‌های قطری به نام‌های شخصیت‌های سریال‌های پرمخاطب عربی و ترکی تمایل نشان داده بسیاری از نوزادان این کشور با اسامی‌ای چون «مهند»، «لامیس» و «رهاف» شناخته می‌شوند.

براساس آمار منتشر سال گذشته نام «رهاف» به معنای نازنین بر 60 دفتر قطری گذاشته شد و 84 دختر نیز عنوان لامیس به معنای نرمین را بر خود گرفته‌اند که هر دو عنوان متعلق به دوتن از شخصیت‌های پرمخاطب تلویزیونی است.

المهندی در پایان گفت: با نگاه به نام‌هایی که سال گذشته در ثبت احوال قطر به ثبت رسیده، می‌توان گفت 25 درصد از این اسامی به شخصیت‌هایی تعلق دارند که در سریال‌های پرمخاطب تلویزیونی دیده شدند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed