تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: رادیو

تاریخ ارسال: یکشنبه، 16 فروردینماه 1388  

 

راه‌اندازی رادیو خانواده در بهار ۸۸

 
 

معاون صدا از تولید برنامه‌های متنوع با محوریت شعار مقام معظم رهبری، جدیتر شدن ماموریت شبکه‌های رادیویی، راه‌اندازی رادیو خانواده در بهار امسال و منتفی شدن تاسیس رادیو بورس خبر داد.  

 
 

معاون صدا از تولید برنامه‌های متنوع با محوریت شعار مقام معظم رهبری، جدیتر شدن ماموریت شبکه‌های رادیویی، راه‌اندازی رادیو خانواده در بهار امسال و منتفی شدن تاسیس رادیو بورس خبر داد.

محمدحسین صوفی درباره برنامه‌های معاونت صدا در سال جاری به خبرنگار مهر گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کرده‌اند که این نام از اندیشه، ذهن خلاق و هوشمند ایشان نشات می‌گیرد. در واقع این نام در راستای انضباط اجتماعی است. همچنین در آموزه‌های دینی به اصلاح الگوی مصرف سفارش شده و همه نهادها، دولتمردان و مردم موظف به رعایت آن هستند و هیچ کس استثنا نیست.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه رسانه خودش را مخاطب مقام معظم رهبری می‌داند، لذا بعد از نامگذاری امسال سازمان صدا و سیما هم اقدامات اولیه را انجام داد و از اول فروردین‌ماه برنامه‌ها معطوف به این نامگذاری شد و هر یک از شبکه‌های تلویزیون و رادیو با توجه به ماموریتی که برایشان تعریف شده موظف هستند برنامه‌های متنوع با محوریت شعار امسال تهیه و پخش کنند.

معاون صدا خاطر نشان ساخت: معاونت صدا هم بعد از تعطیلات نوروز جدی‌تر برنامه خود را در این باره آغاز کرد و گروه‌های اقتصادی و اجتماعی هر یک از شبکه‌های رادیویی متناسب با شعار امسال برنامه‌های متنوع را باید طراحی کنند. البته طراحی برنامه‌ها با این محوریت مربوط به یکسال نیست و برنامه‌ریزی درازمدت در این باره خواهیم داشت. ساخت برنامه با محوریت شعار مقام معظم رهبری در اولویت برنامه‌های معاونت صدا قرار می‌گیرد.

صوفی اشاره کرد: در تولید برنامه‌هایی رادیویی از مشارکت مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و حوزه‌های مختلف در شناخت میزان الگوی مصرف و چرایی شکاف‌ها بهره می‌بریم، چرا که این مسئله نیازمند کار پژوهشی است، زیرا الگوی مصرف کار تخصصی است. در مجموع رسانه رادیو هم به دنبال افزایش بهره‌ورزی است.

وی رادیو را زبان مطالبات مسئولان و مردم دانست و گفت: رادیو تریبون مردم و مسئولان است و اگر کسی در جایی خلاف الگوی مصرف را ببیند، می‌تواند آن را گزارش دهد و رادیو این نوع گزارش‌ها را پوشش می‌دهد. ساده‌زیستی، طرح تناسب مصرف با تولید و در آمد خانواده‌ها و ... جزو برنامه‌های رادیو است.

معاون صدا درباره تغییر رویکرد شبکه‌های رادیویی در سال جاری گفت: هدف معاونت صدا رسیدن به قله سرآمدی و ارتقای کیفیت برنامه‌ها است. برای رسیدن به کیفیت مسلماً در ساختار و محتوا به دنبال خلاقیت و نوآوری هستیم و متناسب با میل، نیاز و مصلحت مردم برنامه‌ها را می‌سازیم.

صوفی در پاسخ به این سئوال که بین میل، نیاز و مصلحت مردم کدام در اولویت قرار دارد، گفت: در یک کلمه نمی‌توان به این سئوال پاسخ داد، چرا که برنامه‌های رسانه مکمل یکدیگر هستند و برنامه‌ها بعد از سپری شدن پژوهش تولید و پخش می‌شوند. شبکه‌های رادیو به سه دسته عمومی همچون رادیو ایران و رادیو فرهنگ، اختصاصی همچون رادیو جوان و تخصصی همچون رادیو معارف، رادیو سلامت و رادیو تجارت تقسیم شده است.

وی ادامه داد: وظایف و ماموریت‌های شبکه‌های رادیویی امسال جدی‌تر دنبال می‌شود. من از مدیران هر یک از شبکه‌های رادیویی خواسته‌ام ماموریت‌های خود را بازنویسی کرده و به من ارائه دهند تا بر آن اساس ماموریت‌ها دقیق‌تر پیگیری شود.

معاون صدا درباره راه‌اندازی رادیوهای خانواده و بورس گفت: رادیو خانواده تا سه ماهه اول امسال حتماً راه‌اندازی خواهد شد، اما هنوز ظرفیت تاسیس رادیو بورس به عنوان یک شبکه مستقل ایجاد نشده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed