تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: یکشنبه، 16 فروردینماه 1388  

 

گاف‌ها، تازه‌ها و نکته‌های نوروزی تلویزیون ایران

 
 

برنامه‌های نوروزی شبکه‌های مختلف سیما در حالی روی آنتن رفتند که هم‌چنان حذف بیش از 20 دقیقه از فیلم‌های سینمایی مطرح مانند«میلیونر زاغه نشین»ادامه داشت. از سوی دیگر سریال «اشک‌ها و لبخندها» با وجود اعلام قبلی پخش نشد.  

 
 

برنامه‌های نوروزی شبکه‌های مختلف سیما در حالی روی آنتن رفتند که هم‌چنان حذف بیش از 20 دقیقه از فیلم‌های سینمایی مطرح مانند«میلیونر زاغه نشین»ادامه داشت. از سوی دیگر سریال «اشک‌ها و لبخندها» با وجود اعلام قبلی پخش نشد.

- فیلم «کلاه‌چرمی‌ها» که در زمان حدود 114 دقیقه اکران شده است،30 اسفند ماه در مدت زمان حدود 86دقیقه روی آنتن شبکه‌ی دو رفت!

- در برنامه‌ی شب پیش از سال تحویل شبکه دو سیما، مدیران گروه‌های مختلف این شبکه نیز به عنوان مهمان به برنامه دعوت می‌شدند و تا روز بعد به حضور کارمندان بخش‌های مختلف شبکه هم رسید.

- در روزهای 29 و 30 اسفندماه دو فیلم «دار و دسته‌ی فوتبالیست‌ها»و «کلاه‌چرمی‌ها» با موضوع فوتبال آمریکایی به‌ترتیب روی آنتن شبکه‌های سه و دو رفت.

- در اقدامی کم‌سابقه اغلب شبکه‌های تلویزیونی در آخرین ساعات تحویل سال، تله‌فیلم پخش کردند.

ـ ویژه برنامه‌های تحویل سال 88 شبکه‌های سیما همانند سال گذشته با دعوت از خوانندگان و بازیگران همراه بود که البته بازیگران زن تنها در نماهای باز و دور به تصویر در می‌آمدند.

ـ شبکه‌ها هنگام تحویل سال تنها با اعلام ورود به سال جدید ،این موضوع را به اطلاع بینندگان رساندند و از پخش موسیقی مرسوم این لحظه که با آلاتی مانند سرنا نواخته می‌شود،خودداری کردند.

ـ در ویژه برنامه‌ی شبکه‌ی تهران، اجرای برخی بخش‌ها را بازیگرانی مانند پژمان بازغی و الناز شاکر دوست- که برای نخستین بار در برنامه‌یی تلویزیونی حضور می‌یافت- برعهده داشتند.

ـ مجری ویژه برنامه‌ی برنامه نوروزی شبکه‌ی سه کت و شلوار خود را پس از سال تحویل از طوسی به قهوه‌یی تغییر داد.

ـ دعوت از عوامل سازنده‌ی یکی از فیلم‌هایی که به تازگی اکران شده است از دیگر نکات قابل تامل ویژه برنامه‌ی تحویل سال شبکه‌ی سه سیما بود.

- شبکه چهار در ویژه‌ برنامه سال تحویل در قالب گفت‌وگو محور مهمانانی متناسب با رویکرد این شبکه دعوت می‌کرد.

- در ویژه‌برنامه‌ی نوروزی شبکه سه سیما، مجری این برنامه، مدام با عبارت « تو رو خدا ما را ببینید و فقط با ما باشید» از بینندگان می‌خواست که فقط این شبکه را تماشا کنند.

* شبکه سه سیما در دقایق پایانی سال 87 با نشان‌دادن توجه ویژه به سریال کره‌ای «افسانه جومونگ»، گفت‌وگویی با «هان»-بازیگر نقش سوسانو- پخش کرد.

-در پی این پخش‌نشدن سریال‌های نوروزی به جز «ماه عسل» به علت فوت همسر مکرمه حضرت امام خمینی (ره) روز پس از تشییع پیکر ایشان، حجت‌الاسلام حسن خمینی نوه‌ی ارجمند بنیانگذار انقلاب اسلامی در نامه‌ای خواستار بازگشت برنامه‌های سیما به روال عادی شد.

- فیلم سینمایی «تحت تعقیب» در حالی اول فروردین ماه از شبکه تهران پخش شد که یکی از ویژگی‌های آن طراحی لباس ویژه‌ی بازیگر زن فیلم(آنجلینا جولی) است. در نسخه‌ی پخش شده تصاویر مربوط به این بازیگر سانسور شده بود یا از گردن به بالا نشان داده می‌شد.

ـ شب دوم فروردین ماه ساعت 24 پشت صحنه‌ی سریال «گل‌های گرمسیری» روانه‌ی آنتن شد که تصویرگر سفر سازندگان این مجموعه به جنوب پس از پخش این سریال و صحبت‌های آنان به همراه تصویرهای پشت صحنه بود.

- «میلیونر زاغه‌نشین» یکی از مطرح‌ترین فیلم‌های نوروزی بود که (6 فروردین‌ماه) روی آنتن رفت. زمان این فیلم حدود 120 دقیقه است که به مدت95 دقیقه پخش شد.

- فیلم «شوالیه تاریکی» در 7 فروردین‌ماه به مدت 118 روانه‌ی آنتن شبکه سه سیما شد؛ این در حالیست که زمان نسخه‌ی اصلی آن حدود 152 دقیقه است.

- پس از باخت تأسف برانگیز تیم‌های ملی فوتبال ایران به عربستان، جواد خیابانی که مجری برنامه «فوتبال برتر» بود گفت که با چه حالی مسابقه‌ی بعدی را گزارش کنیم؟

- نهم فروردین ماه فیلمی سینمایی از شبکه دو پخش شد که حدیث فولادوند نقش مادر پسری بیست‌وچندساله را بازی می‌کرد که پیری و میانسالی در گریم او دیده نمی‌شد.

- 10 فروردین ‌ماه بخش‌هایی از سریال «مرد 2 هزار چهره» به مسابقه‌ی فوتبال تیم سیکاد با حریفش اختصاص داشت اما هنگام شروع بازی در نیمه‌ی دوم، جای دو تیم در زمین عوض نشد اما در ادامه این تغییر دیده شد.

- در حالی که سریال «اشک‌ها و لبخندها» قرار بود ایام نوروز از شبکه اول سیما پخش شود، از 10 فروردین ماه از طریق زیرنویس از شبکه اول سیما و پخش تیزرهای آن از شبکه‌هایی مانند سه اعلام شد که آخرین ساخته‌ی حسن فتحی قرار است از 15 فروردین‌ماه، روزهای زوج از شبکه اول سیما پخش شود البته علت به تعویق افتادن پخش این سریال، تراکم برنامه ‌های نمایشی نوروزی اعلام شد.

-12 فروردین‌ماه در بخش‌هایی از سریال «افسانه جومونگ» مانند گفت‌وگوی «تسو» با «سوسانو» صدای بازیگران کره‌ای زیرصدای دوبله شده شنیده می‌شد اما هنگام تکرار این سریال این کاستی رفع شد.

- در برنامه «نود» که 12 فروردین‌ماه پخش شد رکورد پیامک‌های ارسالی به برنامه 90 با بیش از 3 میلیون پیام کوتاه شکسته شد.

- یکی از نکات قابل توجه برنامه‌های نوروزی سیما تلاش شبکه‌های مختلف برای ارایه‌ی برنامه‌های موفق پیشین در قالب سری‌های جدید بود. به عنوان نمونه می‌توان به «مرد 2 هزار چهره» از شبکه سه، «کلاه قرمزی و پسرخاله» از شبکه دو و حضور تیپ «فه فه» در برنامه کودک و نوجوان شبکه اول سیما اشاره کرد.

- تیزرهای برنامه‌های نوروزی با یک نوع تدوین مدام در فاصله‌های کوتاه پخش می‌شد.

- در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی حجم تله‌فیلم‌ها افزایش چشم‌گیری یافت که «تا فردا»، «سرشاخ»، «خشاب خالی» و «بهار شیرین» از جمله‌ی آن‌ بود.

- شبکه‌های مختلف سیما نوروز مستندهای متفاوتی را پخش کردند که از جمله‌ی آن‌ها به برنامه‌های «مستند چهار» و «مستند پنج» می‌توان اشاره کرد.

- «ماه عسل» تنها سریالی بود که دوبار در ساعت‌های 1و30 دقیقه بامداد و 16و15 دقیقه تکرارمی‌شد.

- محمد اصفهانی و علیرضا افتخاری دو خواننده‌ای هستند که بیش از سایر همتایان‌شان ترانه‌ها و تصنیف‌هایشان از سیما در نوروز شنیده می‌شد.

- تغییر ساعت پخش و تکرار «افسانه‌ی جومونگ» در برخی روزها مرتب به صورت زیرنویس به اطلاع بینندگان می‌رسید.

- شبکه‌ی چهار سیما برای برخی فیلم‌های سینمایی خود مثل «مه» علامت‌های هشدار زیر 16 سال و زیر 13 سال را گوشه‌ی تصویر قرار می‌داد.

- 12 فروردین دو قسمت از مجموعه‌ی «کلاه قرمزی و پسر خاله»پخش شد.

- پس از پخش و تحلیل فیلم «طعم گیلاس» عباس کیارستمی، محمد حمیدی مقدم به خاطر همکاری‌های عزت‌الله ضرغامی به دلیل آن‌که اجازه داد این فیلم تاریخ سینمای ایران پخش و درباره آن صحبت شود، تشکر کرد.

- امسال نیز تلویزیون در نوروز به پخش فیلم‌های کمدی کلاسیک از هنرمندانی مانند لورل و هاردی و هارولوید پرداخت.

- یکی از دوبله‌های جالب نوروزی مربوط به فیلم سینمایی ژاپنی «رفتن به خانه» بود که در برخی سکانس‌ها شخصیت اصلی شعرهایی به سبک زبان فارسی می‌خواند.

- آخرین قسمت سریال «ماه عسل» در حالی 14 فروردین‌ماه پخش شد که بخش‌هایی از این مجموعه با نقص فنی در صدا و تصویر همراه بود.

ـ دیدارهای نوروزی هنرمندان و برنامه‌سازان از بیماران، جانبازان و سالمندان و پخش آن از سیما نکات دیگر برنامه‌ها در طول این ایام بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed