تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 28 اسفندماه 1387  

 

ظهور نشریات جدید در قالب آگهی‌نامه‌ها یا ژورنال مد و لباس

 
 

از چندی پیش نشریاتی پا به عرصه مطبوعات گذاشتند که مطالب خود را صرفاً به زیبایی و مواردی از این قبیل اختصاص می‌دهند و بهتر است آن‌ها را «آگهی‌نامه» یا «ژورنال مد و لباس» نامید. 

 
 

خبرگزاری فارس - از چندی پیش نشریاتی پا به عرصه مطبوعات گذاشتند که مطالب خود را صرفاً به زیبایی و مواردی از این قبیل اختصاص می‌دهند و بهتر است آن‌ها را «آگهی‌نامه» یا «ژورنال مد و لباس» نامید.

از چندی پیش نشریاتی پا به عرصه مطبوعات گذاشتند که با کیفیت چشمگیر چاپ شده و مطالب خود را صرفاً به زیبایی، بهداشت، دکوراسیون و مواردی از این قبیل اختصاص می‌دهند و در ‌واقع عنوان نشریه برای آن‌ها به صورت استعاری بوده و بهتر است آن‌ها را «آگهی‌نامه» یا «ژورنال مد و لباس» نامید.

براساس این گزارش، این نشریات به سرعت رشد کردند و تمام کیوسک‌های مطبوعاتی را در اختیار گرفتند. پرداختن به مطالب کاذب و ترویج تجمل‌گرایی در صفحات گلاسه و با کیفیت بالای چاپ، باعث ایجاد طیف وسیعی از مخاطب خاص برای این جریان غیرفرهنگی شد.
مغایرت خط مشی نشریه و محتوای آن با شقوق چهارگانه رسالت مطبوعات مصرح در ماده 2 قانون مطبوعات، فقدان هرگونه مطلب مفید و ژورنالیستی، حرکت در راستای تبدیل نشریات به بنگاه‌های اقتصادی و ساماندهی فعالیت‌های کاسب‌کارانه در پوشش کار مطبوعاتی و دارا بودن رانت و تمسک به ارتباطات غیرقانونی از خصیصه‌های بارز این جریان و از عوامل قدرت‌گیری آن است.

فعالیت‌های این چنینی از سوی برخی نشریات نقطه اوج جریان تجمل‌گرایی در مطبوعات است که سایر نشریات نیز در تلاش برای عقب نماندن از این جریان، با تغییر شکل و محتوای خود، ‌سعی در ورود به عرصه تجمل‌گرایی را دارند.

این قبیل نشریات کاملاً غیرایرانی و غیراسلامی هستند و نمی‌توان آن‌ها را نشریه قلمداد کرد و در واقع همانند «ژورنال مد و لباس» هستند که تبلیغ انواع لباس،‌ کفش، ‌ادکلن،‌ ساعت و سایر کالاها با مارک‌های معروف خارجی بخش اعظمی از صفحه‌های آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

اهم تخلفات این نشریات استفاده ابزاری از تصویر هنرپیشگان بر روی جلد و صفحه‌های داخلی و ترویج تجمل‌گرایی، درج رپرتاژ آگهی و درج مطالب مغایر با رسالت مطبوعات است‌.

تقریباً تمام صفحه‌های این نشریات به ترویج تجمل‌گرایی شامل بند د از ماده 2 قانون مطبوعات بوده و یا رپرتاژ‌آگهی است و به نظر می‌رسد ادامه حیات چنین نشریاتی تأثیرات نامطلوبی بر جریان‌های فرهنگی، مطبوعاتی کشور خواهد گذاشت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed