تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 22 اسفندماه 1387  

 

مبارزه‌ی سیستم‌های عامل تلفن همراه

 
 

شمار سیستم‌های عامل تلفن همراه رو به افزایش بوده و اپل و گوگل جدیدترین تازه‌ واردان این بازار محسوب می‌شوند. 

 
 

خبرگزاری ایسنا - شمار سیستم‌های عامل تلفن همراه رو به افزایش بوده و اپل و گوگل جدیدترین تازه‌ واردان این بازار محسوب می‌شوند.

در حالی که اپل، ریم -سازنده بلک بری- و پالم، سیستم‌های عامل‌شان را برای خود طراحی می‌کنند، این سیستم‌ها برای جلب سازندگان گوشی و مصرف‌کنندگان در بازار باز مبارزه می‌کنند.

*سیمبیان:

سیمبیان بازار پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری را در اختیار دارد اما سال گذشته سهم زیادی را در برابر اپل وریم از دست داد. نوکیا سال گذشته سهم سهامداران دیگر سیمبیان را خریداری کرده و متعهد شد کل نرم‌افزار خود را به یک بنیاد مستقل دهد تا آن را بر مبنای منبع باز، طراحی کند.

بنیاد سیمبیان که مالکیت معنوی از نوکیا و دیگرسهامداران سابق سازنده تلفن هوشمند سیمبیان را در اختیار دارد، نخستین نرم افزار بدون حق مجوز را در ماه آوریل توزیع خواهد کرد.

این بنیاد پیش‌بینی کرده تا پایان سال میلادی جاری 400 تا 700 عضو داشته باشد و تاکنون 78 شرکت اعلام کرده‌اند به آن خواهند پیوست. تا این زمان حدود 250 میلیون تلفن سیمبیان در جهان به فروش رفته‌اند که یک سوم آن‌ها در 12 تا 18 ماه گذشته بوده‌اند.

بزرگترین سازنده تلفن همراه جهان - نوکیا- فقط از نرم‌افزار سیمبیان استفاده می‌کند در حالی که سیمبیان پلت‌فرم کلیدی برای سازنده تلفن همراه شماره چهار جهان اریکسون است که اعلام کرده از ویندوز و ‌آندروید نیز به عنوان دیگر نرم‌افزارهای مکمل استفاده خواهد کرد.

*آندروید:

ائتلاف Open Handset Alliance گوگل که متشکل از شرکت‌های پشتیبانی کننده سیستم عامل تلفن همراه آندروید است، درحال حاضر 47 عضو از جمله سازنده تلفن هوشمند تایوانی HTC، تی موبایل و اینتل - بزگترین سازنده تراشه جهان - دارد.

بسیاری از شرکت‌ها ماه گذشته در نمایشگاه تجاری MWC بارسلون اعلام کردند قصد دارند تلفن‌هایی بر اساس آندروید گوگل بسازند اما تنها HTC با تلفن «مجیک» که توسط ودافون فروخته خواهد شد طرح‌های عینی‌اش را اعلام کرد.

تمامی سازندگان تلفن همراه به جز نوکیا اعلام کرده‌اند از آندروید در تلفن‌هایشان استفاده خواهند کرد. موتورولای شماره پنج که شاهد تقلیل سهم بازارش طی چند سال گذشته بوده، اعلام کرده آندروید در تلفن‌های هوشمند آینده این شرکت کلیدی خواهد بود.

*ویندوز موبایل:

مایکروسافت سال‌ها تلاش کرده بازار تلفن همراه را فتح کند اما موفقیت بزرگی نداشته است؛ سیستم عامل ویندوز موبایل این شرکت سابق بر این پس از سیمبیان دومین سیستم عامل محبوب برای تلفن‌های هوشمند بود اما اکنون از سوی اپل و ریم پشت سر گذاشته شده است.

تمامی فروشندگان برتر به ‌جز نوکیا از ویندوز پشتیبانی می‌کنند اما HTC که در حال حاضر بزرگترین سازنده گوشی جهان است از ویندوز پشتیبانی می‌کند.

در حالیکه سامسونگ الکترونیکس، موتورولا و سونی اریکسون تلفن‌های ویندوز در بازار داشته‌اند این تلفن‌ها تنها بخش کوچکی از گوشی‌های عرضه شده از سوی آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

مایکروسافت ماه گذشته قراردادی با ال جی الکترونیکس به امضا رساند که تحت آن، این شرکت سازنده تلفن همراه از نرم افزار ویندوز در بیش‌تر تلفن‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد.

*LIMO:

کنسرسیوم لینوکس LiMo نیز پشتیبانی بزرگترین فروشندگان تلفن همراه را از دست داده و در حال حاضر تنها NEC، پاناسونیک و موتورولا تلفن‌هایی با استفاده از این نرم‌افزار رونمایی کرده‌اند. سامسونگ و ال جی اعضای LiMo هستند اما تاکنون مدل‌های تجاری نداشته اند.

ماه گذشته اعضای کلیدی این کنسرسیوم از جمله ودافون، ارانج، وریزون وایرلس و تلفونیکا متعهد شدند در سال 2009 تلفن‌های LiMo معرفی کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed