تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: سه شنبه، 20 اسفندماه 1387  

 

خانه سینما در پی راه‌اندازی شبکه تلویزیونی مستقل است

 
 

مدیر عامل خانه سینما در نشست خود ضمن تشریح عملکرد و برنامه‌های خانه سینما از ارائه طرحی به مراجع قانونی برای راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی مستقل ویژه پخش فیلم و مجموعه‌های ایرانی خبر داد.  

 
 

مدیر عامل خانه سینما در نشست امروز خود ضمن تشریح عملکرد و برنامه‌های خانه سینما از ارائه طرحی به مراجع قانونی برای راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی مستقل ویژه پخش فیلم و مجموعه‌های ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر عامل خانه سینما در بخشی از جلسه امروز سه‌شنبه 20 اسفند با اشاره به برنامه‌هایی که درباره معیشت اعضای صنوف دارد گفت: طرح و برنامه‌هایی که پیش از این درباره آنها صحبت کرده بودم، پیگیری شده و در بعضی موارد به نتیجه رسیده است. بیمه بیکاری و رسیدگی به وضعیت معیشتی اهالی سینما یکی از مهمترین برنامه‌های ما در خانه سینما است که با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: بحث بیمه بیکاری در قالب طرحی آماده و به رئیس جمهوری تقدیم شد. با توجه به مباحثی که در دیدار ریاست محترم جمهوری با کارگردان‌ها مطرح شد و علاقمندی آقای احمدی‌نژاد برای حل مشکلات سینمای ایران این طرح را ارائه دادیم و ایشان آن را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی، کار و امور اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع داده‌اند و طرح به جریان افتاده است.

عسگرپور با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: برای رفع مشکلات معیشتی اعضای خانه سینما راه حل‌هایی در این طرح ارائه و برای افراد در مدت بیکاری مبلغی درخواست شده است. اگر این طرح عملی شود بخشی قابل توجه از دغدغه‌های معیشتی اهالی سینما رفع و مشکل امنیت شغلی کمرنگ می‌شود.

وی درباره ارائه طرحی برای بهبود ساختار تشکیلاتی خانه سینما گفت: پیش‌نویس قانون نظام صنفی را با توجه به وضع موجود همراه پیشنهادهایی برای رفع مشکلات به ریاست جمهوری و کمیسیون فرهنگی مجلس تقدیم کرده‌ایم که باید تصویب شود. به زودی پیش‌نویس این طرح را در پایگاه اطلاع‌رسانی خانه سینما منتشر می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره خانه سینما با اشاره به ارتقای تشکیلاتی خانه سینما گفت: در این طرح برای ارتقای تشکیلاتی خانه سینما و صنوف مختلف فکر کرده‌ایم و دنبال نظام صنفی هستیم که موارد قانونی در آن لحاظ شده و پاسخگوی موارد قانونی باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره تبدیل شدن خانه سینما به نهادی مستقل با قدرت اجرایی بالا گفت: معمولا درباره اهمیت استقلال خانه سینما به عنوان یک نهاد سینمایی صحبت می‌شود، در این طرح که ما ارائه داده‌ایم مباحث حرفه‌ای، معیشتی، امنیت شغلی، ارتقای حرفه‌ای و نیازهای فرهنگی هنری مطرح شده که حقوق اعضای صنوف را تامین می‌کند.

مدیر عامل خانه سینما افزود: راه برونرفت از این بحران قانونمند کردن ساختار خانه سینما است. ممکن است بعضی از قانونی شدن خانه سینما ترس داشته باشند، اما رسیدن به ساختاری قانونمند و حرفه‌ای در نهایت به نفع سینما است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی خانه سینما گفت: این هم یکی از برنامه‌های ما بود که عملی شده و مخاطب داخلی و خارجی از طریق این پایگاه در جریان اتفاق‌ها قرار می‌گیرد. دو زبانه بودن این پایگاه امکان ارتباط با مخاطب خارجی را بیشتر می‌کند.

عسگرپور درباره راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی گفت: پیشنهاد راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی برای پخش فیلم و مجموعه‌های ایرانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس جمهوری ارائه شده است. با توجه به گسترش شبکه‌های فارسی‌زبان، شبکه‌ها می‌توانند بخشی قابل توجه از مخاطبان سینمای ایران را جذب کنند. با اجرای یک برنامه درست می‌توان فیلم‌ها و مجموعه‌های ایرانی را در شبکه‌ای ویژه پخش کرد. خانه سینما این قابلیت را دارد که این شبکه را اداره کند.

وی افزود: یکی دیگر از پیشنهادهای ما راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی برای پخش فیلم مستند است که اوایل سال آینده طرح آن را ارائه می‌دهیم. متاسفانه در این سال‌ها اغلب اظهار نظرها در قالب صحبت‌های پراکنده بود و کار کارشناسی مکتوب وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توان برای حل مشکلات به سابقه مکتوب رسید. تلاش ما این است که اگر برنامه‌ای داریم به شکل طرح کارشناسی ارائه شود.

مدیر عامل خانه سینما ادامه داد: متاسفانه جامعه ما با بحران اظهار نظر روبرو است و به همین دلیل هر طرحی که ارائه شود عده زیادی درباره آن اظهار نظر می‌کنند. می‌دانم صحبت‌های من درباره طرح‌های خانه سینما واکنش‌های مختلفی به همراه خواهد داشت. برای تنظیم این طرح‌ها از نظر گروههای مختلف سینماگران استفاده کردیم، تمام جوانب را سنجیدیم و سعی کردیم با نمایندگان صنوف مختلف خانه سینما صحبت کنیم و آرا و افکار آنها را درباره مسائل مربوط به سینما جویا شویم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed