تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وبلاگ

تاریخ ارسال: سه شنبه، 13 اسفندماه 1387  

 

اعضای دولت و مجالس آمریکا به توییتر روی آورده‌اند

 
 

سالن‌های کنگره ایالات متحده آمریکا از صدای ارسال و دریافت پیام‌های توییتر زندگی دوباره یافته‌اند؛ اعضا و نمایندگان مجلس سنا و دولت آمریکا روزانه چندین پیام خرد (توییتر) را از طریق تلفن همراه و کامپیوتر‌های‌شان و از مکان‌های مختلف از جلسات رسمی گرفته تا سالن قانونگذاری ارسال و دریافت می‌کنند. 

 
 

روزنامه فناوران، نسترن صائبی - سالن‌های کنگره ایالات متحده آمریکا از صدای ارسال و دریافت پیام‌های توییتر زندگی دوباره یافته‌اند؛ اعضا و نمایندگان مجلس سنا و دولت آمریکا روزانه چندین پیام خرد (توییتر) را از طریق تلفن همراه و کامپیوتر‌های‌شان و از مکان‌های مختلف از جلسات رسمی گرفته تا سالن قانونگذاری ارسال و دریافت می‌کنند.

کلیر مک کاسکیل، نماینده دموکرات از ایالت میسوری یکی از اعضای کنگره و از کاربران پروپاقرص توییتر است که از ماه ژانویه به عضویت این سرویس درآمده و در عرض این یکی دو ماه 250 پیام توییت ارسال کرده و بیش از 11 هزار و 500 طرفدار دارد و از همین رو دومین عضو فعال توییتر در کنگره آمریکا شناخته شده است.

وی در مورد جذابیت این سرویس نوشته است: بزرگ‌ترین مزیت توییتر این است که می‌توانم با مردم میسوری به طور مستقیم ارتباط برقرار کنم.

نمایندگان و سناتور‌های آمریکایی می‌توانند از طریق وب‌سایت Tweetcongress.org، پیام‌های 140 کاراکتری خود را ارسال کنند و علاوه بر این بسته به تعداد طرفداران توییتری و تعداد پیام‌هایی که ارسال کرده‌اند، در این وب‌سایت رده‌بندی شوند.

جان مک‌کین از ایالت آریزونا بیش از 106 هزار طرفدار توییتری دارد و همین امر باعث شده که مهارت توییتری وی بیش از اسم و رسم‌اش به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه مطرح شود. این سناتور 72 ساله خیلی تصادفی با توییتر آشنا شد و با کمی کمک توانست با این سرویس کار کند. وی در یکی از پیام‌های اخیر خود نوشته: بله! من از طریق بلک‌بری‌ام توییت می‌فرستم و از هیچ کس هم کمک نمی‌گیرم. جالب اینجاست که مک‌کین در جریان رقابت‌های انتخاباتی از این بابت که زیاد از فناوری‌های نو‌ استفاده نمی‌کند، مورد انتقاد واقع می‌شد.

پیام‌های مک‌کین از مطالبی در مورد ترس از حساسیت پوستی تا هراس از هزینه‌های مربوط به بسته اقتصادی رده‌بندی می‌شوند.

جالب توجه اینجاست که حتی دولتمردان آمریکا نیز بر سر این که کدام یک بیش‌تر توییت فرستاده‌اند رقابت دارند.

جان کالبرسون، یکی از اعضای حزب جمهوریخواه از ایالت تگزاس، یکی از شیفتگان فناوری است که می‌گوید اولین عضو توییتر با 435 طرفدار بوده و استفاده از این سرویس را از یک سال پیش آغاز کرده است.

وی می‌گوید: تا‌ جایی که میدانم من اولین عضو کنگره هستم که از سرویس توییتر استفاده کردم. البته ممکن است کسانی هم قبل از من از توییتر استفاده می‌کرده‌اند، اما من از آن خبری ندارم.

کالبرسون تاکنون 2 هزار پیام خرد ارسال کرده که این میزان 4 برابر تعداد توییت‌هایی است که نفر بعدی فهرست رده‌بندی توییتر فرستاده و این شخص نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان از ایالت کالیفرنیا است که توییتر‌های وی بیش‌تر مربوط به اخبار نشست‌های خبری می‌شود.

کالبرسون می‌گوید: توییتر که هم‌اکنون 6 میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد، به سرعت در حال گسترش است و یکی دیگر از ابزار‌های رسانه اجتماعی به شمار می‌آید که زمینه یک تحول واقعی را در دولت ما ایجاد کرده است.

وی می‌افزاید: فناوری‌های مدرن به افراد امکان می‌دهد تا ما را بهتر ببینند و فعالیت‌های ما را در زمینه قانونگذاری بهتر تشخیص دهند و خود این امر باعث می‌شود در امور محلی، ایالتی و دولتی مشارکت بیش‌تری داشته باشند؛ روشی که تاکنون وجود نداشته است.

کالبرسون معتقد است که استفاده از رسانه اجتماعی که هم‌اکنون وجود دارد، تازه در اول راه خود قرار دارد و دوران نو‌باوگی خود را می‌گذراند.

باوجودی که اعضای حزب جمهوریخواه بیش‌تر از حزب دموکرات از توییتر استفاده می‌کنند، اما هر دو جناح، از این سرویس استقبال کرده و آن را پذیرفته‌‌اند، از دنیس کاسینیچ، چپ‌ترین عضو حزب دموکرات گرفته تا تام کابورن راست‌ترین عضو حزب جمهوریخواه.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed