یافتههای مطالعه انجام گرفته در یك دانشگاه انگلیسی نشان داد استفاده از پیام كوتاه نه تنها به سواد لطمه نمیزند بلكه میتواند تاثیر مثبتی بر نحوه تعامل كودكان با زبان داشته باشد.
به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه كاونتری گروهی متشكل از 88 كودك بین 10 تا 12 سال را مورد بررسی قرار دادند تا به تاثیر پیام كوتاه بر مهارتهای زبانی آنها پی ببرند.
در این آزمایش از كودكان خواسته شد پاسخ به مجموعه موضوعاتی را به صورت پیام كوتاه بنویسند و سپس میزان تداولی كه این كودكان از پیام كوتاه استفاده میكنند با خواندن، آگاهی از واژه و تلفظ آنها مقایسه شد.
بر اساس نتایج این بررسی، استفاده از پیام كوتاه میتواند تاثیر مثبتی بر پیشرفت خواندن داشته باشد و این بررسی هیچ مدركی از تاثیر مخرب گفتار متنی بر تلفظ معمولی نیافت.
گزارشهای دیگر نیز یافتههای مشابهی داشتهاند؛ تحقیق انجام گرفته در دانشگاه تورنتو در زمینه نحوه استفاده نوجوانان از پیام فوری نشان داده پیام فوری تاثیر مثبتی بر دستور زبان آنها دارد.