تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: جمعه، 9 اسفندماه 1387  

 

فیس‌بوک و مشکل حذف مطالب توهین‌آمیز

 
 

مجله پی‌سی در گزارشی به بهانه انتشار مطالب توهین‌آمیز در مورد خودکشی یک جوان ۱۷ ساله در وب‌سایت فیس‌بوک به کارآمدی این رسانه در برخورد با نشر مطالب نامناسب در این وب سایت پرداخته است.  

 
 

رادیو فردا - مجله پی‌سی در گزارشی به بهانه انتشار مطالب توهین‌آمیز در مورد خودکشی یک جوان ۱۷ ساله در وب‌سایت فیس‌بوک به کارآمدی این رسانه در برخورد با نشر مطالب نامناسب در این وب سایت پرداخته است.

مجله پی‌سی می‌نویسد : «پس از خودکشی فردی به نام تئودور گراوبورد، چهارشنبه هفته گذشته در شهر نیویورک، گروهی با انتشار مطلبی روی سایت فیس‌بوک به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، این حادثه دردناک را به تمسخر گرفتند.»

به نوشته مجله پی‌سی حتی پس از یک روز اعتراض مداوم و گسترده از سوی دوستان و اعضای خانواده تئودور گراوبورد به نشر این گونه مطالب، آنچه در تمسخر فرد متوفی نوشته شده بود کماکان روی وب سایت فیس‌بوک باقی ماند. در نهایت تماس یک روزنامه‌نگار از مجله پی‌سی با شرکت مسئول فیس‌بوک باعث شد که آنها این مطالب نامناسب را از سایت خود حذف کنند.

مجله پی‌سی می‌افزاید:«به نظر می‌رسد که تمام شکایت‌ها و اعتراض‌های دوستان و خانواده این نوجوان هیچ تأثیری نداشته و در نهایت یک ترفند خبری - تبلیغی و اعمال فشار رسانه‌ای موثر واقع شد.» این تجربه نشان می‌دهد که راه اعمال فشار به فیس‌بوک برای حذف مطالب توهین آمیز، نوشتن مطلبی کوبنده و انتقادی در مورد آن در یک رسانه معتبر اینترنتی است.

دراین مورد خاص به فاصله یک ساعت پس از زمانی که مجله پی‌سی اعترض خود را به فیس‌بوک فرستاد این سایت مطالب مورد بحث را حذف کرد. نمایندگان شرکت رسانه‌ای که مسئول فیس‌بوک است در بیانیه خود گفتند:«دو مطلب گروهی که شما به آن اعترض دارید توهین‌آمیز بوده و به خاطر نقض معیارهای ما به سرعت از فیس‌بوک حذف شدند.»

در ادامه این بیانیه مسئولان روابط عمومی فیس‌بوک می‌نویسند:«تمام موارد از گزارش و یا اعتراض به مطالب ناهنجار و مغایر با معیارهای ما مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با حجم مطالبی که در سایت ما منتشر می‌شود کارکنان ما سعی می‌کنند این کار را در اسرع وقت انجام دهند.»

در ادامه مقاله مجله پی‌سی اشاره می‌شود که این مجله از آنها خواسته تا دلیل تأخیر درحذف مطالب توهین آمیز در مورد این خودکشی را توضیح دهند. پاسخ فیس‌بوک این است :«ما تمام موارد اعتراض‌ها را جدی می‌گیریم. هر چند دقیقاً نمی‌توان زمان حذف مطالب توهین‌آمیز در این مورد خاص را دقیقاً تعیین کرد ولی در مجموع ما سعی می‌کنیم که به فاصله چند روز به این موارد اعتراضی رسیدگی کنیم.»

روابط عمومی فیس‌بوک در عین حال خاطر نشان می‌کند که موارد اعتراض به پخش مطالب و تصاویر پورنوگرافیک و یا پیام‌‌‌‌‌های تهدیدآمیز و آزار دهنده معمولا به فاصله ۲۴ ساعت از زمان دریافت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نویسنده مجله پی‌سی خاطر نشان می‌کند که با وجود بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر، وب سایت فیس‌بوک باید مطالب بحث برانگیر زیادی را مرور کند. اما در عین حال بسیار ناامید کننده است وقتی که دوستان و خانواده یک نوجوان که خودکشی کرده باید چند روز منتظر شوند تا مطالب تمسخرآمیز در مورد وی از این وب سایت حذف شوند.

مطلب مجله پی‌سی با این نتیجه گیری به پایان می رسد:«اگر فیس‌بوک می‌خواهد بخشی از جامعه باشد و اگر هدفش حراست از اطلاعات شخصی کابران است در برخورد و کنترل مطالب نامناسب باید بسیار بهتر و سریع‌تر عمل کند.»

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed