تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مسابقه

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 اسفندماه 1387  

 

برترین‌های حوزه‌ی آی.سی.تی ایران به انتخاب هفته‌نامه عصر ارتباط

 
 

مراسمی باعنوان نخستین دوره‌ی جوایز فن‌آوری ایران (ایتا)، با حضور مسوولان بخش دولتی و خصوصی حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشور در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.  

 
 

مراسمی باعنوان نخستین دوره‌ی جوایز فن‌آوری ایران (ایتا)، با حضور مسوولان بخش دولتی و خصوصی حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشور در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عبدالمجید ریاضی - دبیر شورای عالی فن‌آوری اطلاعات - در این مراسم با بیان این که یکی از مواردی که می‌تواند فضا را برای توسعه کشور آماده و ایجاد حرکت کند، رسانه‌ها هستند گفت: مطبوعات هم می‌توانند نقش مثبت و سازنده‌ و هم نقش مخربی به همراه داشته باشند و خوشبختانه کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، رسالت خود را در این می‌بینند که با ایجاد فضای پرشور و نشاط زمینه توسعه را در آن رشته خاصی که دنبال می‌کنند، ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه نشریات تخصصی در این حوزه باید بررسی و مطالعه بیش‌تری داشته باشند گفت: نشریات باید بررسی کنند که درباره عملکرد خودشان تا چه اندازه موفق‌ بودند و به چه میزانی توانسته‌اند در حوزه‌ی توسعه IT موفق عمل کنند.

به گفته‌ی ریاضی مطبوعات در بعضی زمینه‌ها باید دلیل موفق نبودنشان را بررسی کنند و این امری ضروری برای آن‌ها محسوب می‌شود. کسانی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت رسانه‌یی انجام می‌دهند باید از حداقل اطلاعات تخصصی برخوردار باشند زیرا بعضی از نویسندگان و خبرنگاران این حوزه اطلاعات حداقل و کافی در این زمینه ندارند و این موضوع باعث می‌شود فضای ایجاد شده مناسب نباشد.

او پیشنهاد کرد: کسانی که در این عرصه قدم می‌گذارند باید بپذیرند یک حقیقتی انکارناپذیر در فضای فنی، مهندسی و علمی وجود دارد و تجربه نشان داده که اگر این دو موضوع با یکدیگر مخلوط شود تبعات و ضررهای زیادی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دوستانی که عمر خود را صرف این راه می‌کنند باید تلاش کنند به صورت علمی و فنی با موضوع برخورد کنند که در این صورت حتما موفق خواهند بود زیرا یکی از الزامات توسعه، اطلاع‌رسانی شفاف و مناسب و به‌موقع است.

ریاضی تاکید کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید در این حوزه و دیگر حوزه‌ها درباره مسائل به روز تحلیل درست و عمیقی داشته باشند و انتظار می‌رود مطبوعات با همت بیشتری این فضا را به گونه‌ای پرنشاط و پرتحرک کنند که باعث توسعه بیشتر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در کشور شود.

وی گفت: بهتر است برای سال‌های آتی اجلاس‌هایی با حضور همه دست‌اندرکاران مطبوعات تخصصی در حوزه ICT به صورت مشارکتی تشکیل شود و قبلا شاخص‌هایی برای انتخاب برترین‌ها اعلام کنند.

وی همچنین پیشنهاد داد که کارگاه آموزشی برای روزنامه‌نگاران و نویسندگان برگزار کنیم که در آن با مفاهیم این حوزه آشنا شوند و مطالب و اخبار علمی‌تر و با واقعیات بیش‌تر مطابقت داشته باشند.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از تولید‌کنندگان برتر حوزه IT در سال 87، توزیع کننده برتر این حوزه، برند برتر کشور در حوزه فن‌آوری اطلاعات، برترین ارائه کننده خدمات اینترنتی، برترین‌های گوشی، رایانه همراه، تلویزیون، دوربین‌ دیجیتالی، اقلام حوزه سخت و نرم‌افزار رایانه ایرانی تقدیر شد.

در این مراسم که به همت هفته‌نامه تخصصی عصر ارتباط برگزار شد، همچنین روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به عنوان روابط عمومی برتر حوزه اعلام شد و بانک ملت نیز به‌عنوان برترین ارائه کننده خدمات بانکداری الکترونیکی و ایرانسل نیز به‌عنوان برترین ارائه کننده خدمات مخابراتی انتخاب شدند.

همچنین از امیرحسین سعیدی نائینی - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور - به پاس تلاش وی در راه‌اندازی این سازمان و تعامل خوب با رسانه‌ها تقدیر به عمل آمد.

دکتر حمید شهریاری - دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی - نیز طی سخنانی گفت: وقتی هدف زندگی، حذف نوعی سردرگمی در دنیای غرب ایجاد شد به بی‌معنایی در زندگی منجر شد که این فضا با حضور تکنولوژی به انسان تحمیل شد.

به گفته او پس از قرون وسطی در دنیای غرب یک اتفاق بسیار مهم افتاد که به یک کشور خاص اختصاص نداشت و بر این اساس مجموعه‌ای از اندیشمندان جمع شدند و برخلاف غایت از معنای زندگی انسان و تکیه بر نوعی نگاه با عنوان ابزارانگارانه توافق نظر کردند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed