تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: یکشنبه، 4 اسفندماه 1387  

 

روزنامه‌های انگلیسی برای بقاء تلاش می‌کنند

 
 

با رکود اقتصاد جهانی روزنامه‌ها در انگلیس با اوضاع دشواری روبه‌رو بوده و برای بقا تلاش می‌کنند.  

 
 

با رکود اقتصاد جهانی روزنامه‌ها در انگلیس با اوضاع دشواری روبه‌رو بوده و برای بقا تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، طی یک دهه گذشته روزنامه‌های محبوب در انگلیس در حدود 2.5 میلیون خواننده از دست داده‌اند.

افت تیراژ به معنای پول کمتر است و سایر منابع اصلی درآمد روزنامه‌ها - تبلیغات - نیز در حال قطع شدن هستند به طوریکه در 10 سال گذشته درآمدهای تبلیغی روزنامه‌ها حدود 20 درصد کاهش یافته‌اند.

شرکت‌های ناشر روزنامه در تلاش برای پرمنفعت بودن کارمندان خود را تعدیل کرده، دفاترشان را تعطیل و در مورد نشریه‌های محلی به کنار گذاشتن آن‌ها اقدام کرده‌اند.

برخی از افراد این صنعت پیش‌بینی می‌کنند ظرف 10 سال آینده حتی می‌توان شاهد از میان رفتن یک یا دو روزنامه بسیار مورد علاقه بود و دلیل این مشکلات تا اندازه‌ای رکود اقتصادی است.

تبلیغات یکی از پنج مورد نخستی بوده که شرکت‌ها در طول یک بحران، هزینه کردن برروی آن را کاهش می‌دهند و مصرف‌کنندگان نیز ممکن است روزنامه‌ها را تجملی ببینند که به هنگام سخت بودن اوضاع می‌توان بدون آن‌ها سر کرد.

از سوی دیگر اینترنت نیز یافتن اخبار را برای مصرف‌کنندگان از پیش ساده‌تر کرده است. با کلیک یک دکمه می‌توان از جدیدترین اخبار به شکلی که انتخاب می‌کنیم، متن، صوت یا ویدیو با خبر شد.

روپرت مرداک، رئیس نیوزکورپ که در سراسر جهان نشریه‌هایی مانند وال استریت ژورنال در آمریکا و تایمز در انگلیس را در اختیار دارد، اظهار می‌کند: اینترنت به خوانندگان قدرت بیشتری داده است. همه خواهان انتخابند و به لطف رایانه‌های شخصی مردم مسئولیت زندگی خود را بر عهده گرفته و آنچه را که می‌خواهند بخوانند یا آنچه را که به آن علاقمند هستند می‌خوانند و جوانان امروزه در پشت رایانه‌های خود زندگی می‌کنند؛ جهان در حال تغییر است و روزنامه‌ها باید خود را وفق دهند.

روزنامه‌ها پس از یک شروع کند، اکنون وب را به عنوان منبعی برای رسیدن به خوانندگان به کار گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد حتی سود بردن از انتشار آنلاین نیز از انتشار مکتوب قدیمی دشوارتر باشد.

با وجود سایت‌های خبری رایگان بسیاری که برای انتخاب وجود دارند، به نظر نمی‌رسد کسی آماده پرداخت پول برای خواندن آنلاین روزنامه‌ها باشد.

اما تمامی خبرها بد نیستند؛ در اینترنت روزنامه‌ها از قید و بند چاپ رها شده و امکان می‌یابند از اشکال رسانه‌یی دیگر مانند صوت و ویدیو بهره‌برداری کنند.

نشریه‌هایی مانند گاردین و دیلی تلگراف به طور روزافزون در وهله‌ی نخست خود را فراهم کننده اخبار آنلاین و در وهله دوم نشریه‌ خبری می‌دانند.

این به معنی راه‌های کاملا جدید کار کردن برای خبرنگاران است اما به نظر می‌رسد خوانندگان این نتایج را دوست داشته باشند. به عنوان مثال وب‌سایت گاردین ماهانه بیش از 20 میلیون کاربر را جذب می‌کند که به طور تعجب‌آوری دو سوم این بازدیدکنندگان کاربران خارج از این کشور هستند که فرصت‌های سودآوری در تبلیغات بین‌المللی ایجاد می‌کنند.

روزنامه‌ها اکنون در موقعیت تحول دشواری قرار دارند. آن‌ها مجبورند از رکود اقتصادی جان سالم به درببرند و همزمان منابعی برای سرمایه‌گذاری در فرصت‌های دیجیتالی آینده بیابند اما با وجود چالش‌های دشوار پیش روی این صنعت به نظر می‌رسند روزنامه‌ها باقی خواهند ماند.

افول رسانه‌ها کنگره و مجمع سالانه انجمن جهانی روزنامه‌ها (WAN) را که بزرگ‌ترین گردهمایی جهانی سالانه مدیران و دبیران روزنامه است را نیز به تاخیر انداخت.

کنفرانس سالانه امسال برای WAN و مجمع جهانی دبیران (World Editors Forum) که سازمان وابسته به WAN است برای برگزاری در اواخر ماه مارس در حیدرآباد هند برنامه‌ ریزی شده بود به تاخیر افتاد و طبق اعلام WAN، تاریخ جدید این رویدادها 30 نوامبر تا 3 دسامبر سال میلادی جاری است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed