تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: یکشنبه، 4 اسفندماه 1387  

 

تلفن‌ها به پزشک همراه در جیب کاربران تبدیل می‌شوند

 
 

صنعت تلفن همراه به عرضه امکان مکالمه، پیام‌های متنی و دسترسی به اینترنت اکتفا نکرده و متقاعد شده می‌تواند به نجات جان انسان‌ها کمک کرده و خدمات سلامت را به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان عرضه کند.  

 
 

صنعت تلفن همراه به عرضه امکان مکالمه، پیام‌های متنی و دسترسی به اینترنت اکتفا نکرده و متقاعد شده می‌تواند به نجات جان انسان‌ها کمک کرده و خدمات سلامت را به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان عرضه کند.

به گزارش ایسنا، ایده عمل کردن تلفن همراه به‌عنوان "پزشک در جیب شما" در بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری صنعت تلفن همراه - Mobile World Congress - در بارسلون، توجهات را به‌سوی خود جلب کرد.

افراد داخل این صنعت در میان معدود کاربردهای احتمالی در کشورهای فقیر، پتانسیل تلفن‌های همراه برای یادآوری واکسینه شدن، مصرف دارو یا انجام آزمایش‌های اچ آی وی به افراد را متذکر شده‌اند.

پزشکان و پرستارانی که دور از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کار می‌کنند نیز می‌توانند از ارتباطات تلفن همراه برای ارسال اطلاعات در مورد بیمار محلی یا گزارش شیوع بیماری استفاده کنند.

به گفته مدیر استراتژی اپراتور انگلیسی ودافون، هنگامی که شما ملاحظه می‌کنید 2.2 میلیارد تلفن همراه و 305 میلیون رایانه در جهان در حال توسعه در مقابل تنها 11 میلیون تخت بیمارستان وجود دارد، فورا می‌توان پی برد تا چه اندازه تلفن‌های همراه می‌توانند راه‌کارهای موثر برای پرداختن به چالش‌های پزشکی بوجود آورند.

بنیاد راکفللر، بنیاد سازمان ملل و بنیاد ودافون هفته گذشته اتحاد Mobile Health را اعلام کردند که شراکتی برای پیشرفت استفاده از فن‌آوری تلفن همراه در مراقبت بهداشتی است.

سازمان ملل و ودافون همچنین مطالعه‌ای را منتشر کردند که جزییات 51 برنامه در 26 کشور جهان را تشریح می‌کند. بزرگ‌ترین به‌کارگیرندگان، هند با 11 پروژه و آفریقای جنوبی و اوگاندا هر یک با شش پروژه هستند.

به عنوان مثال در اوگاندا آزمون و پرسش‌های منتخب متنوعی در مورد اچ آی وی، به 15 هزار مشترک شبکه سل تل در مناطق روستایی ارسال و از آن‌ها خواسته شد به سوالات پاسخ داده و به‌دنبال آزمایشات باشند.

به کاربرانی که این آزمون را تکمیل کردند زمان مکالمه رایگان داده شد و هر زمانی که آن‌ها به پرسش‌ها پاسخ نادرست دادند، پیامی دریافت کردند که آن‌ها را از پاسخ صحیح مطلع می‌کرد.

در پایان آزمون یک پیامک نهایی ارسال شده تا شرکت‌کنندگان را ترغیب کند به انجام آزمایش داوطلبانه و مشاوره در یک مرکز بهداشت محلی اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، کمتر از یک نفر از هر پنج نفر پاسخ داده و شمار کسانی که برای آزمایش به مرکز بهداشت مراجعه کردند از هزار به چهار هزار نفر افزایش یافت.

در مثال دیگری کارکنان پزشکی در ایالات آمازونی برزیل اطلاعات بررسی در مورد وقایع تب دانگه ناشی از حشرات را در تلفن‌های همراه خود وارد کردند.

در مکزیک در سال 1998 شماره تلفن پزشکی به نام MedicallHome راه‌اندازی شد تا به مردمی که به پزشک دسترسی ندارند خدمات ارایه کند. آن‌ها می‌توانستند برای درخواست مشاوره تماس گرفته یا پیامک ارسال کنند.

به گفته یکی از تحلیلگران گروه پژوهشی فارستر، تلفن‌های همراه برای کمک به طرح‌های اطلاعات بهداشتی عمومی پتانسیل دارند اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. یکی از چالش‌های اصلی در سلامت موبایل این است که کسانی که بیش‌ترین نیاز را به مراقبت بهداشتی دارند بسیار سالخورده هستند، در نتیجه نمی‌توانند از تلفن همراه استفاده کنند یا استفاده از آن برای آن‌ها راحت نیست.

محققان در جهان توسعه یافته نیز به‌دنبال راه‌هایی برای به خدمت گرفتن فن‌آوری تلفن همراه هستند؛ در کشورهای متعددی، مبتلایان به دیابت می‌توانند سطح قند خون خود را با دستگاه متصل به تلفن‌های همراه که داده‌ها را برای بررسی شدن به پزشک ارسال می‌کنند، اندازه بگیرند.

کاربردهای دیگر برای مراقبت از افراد دارای ناراحتی قلبی یا مبتلا به آلزایمر نیز وجود دارند؛ در آمریکا سرویسی به نام Foodphone کاربران را قادر می‌سازد عکسی از غذای خود گرفته و آن را به کارشناسی ارسال کنند که به آن‌ها در مورد ارزش تغذیه‌ای آن پاسخ می‌دهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed