تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جشنواره

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 30 بهمنماه 1387  

 

مدیرمسئول روزنامه خبر: وزارت ارشاد باید جلوی جشنواره‌های خودسرانه رسانه‌ای را بگیرد

 
 

مدیرمسئول روزنامه خبر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به عنوان متولی اصلی برگزاری جشنواره مطبوعات در کشور از طریق دولت جلوی برگزاری خودسرانه جشنواره‌های متعدد را در حوزه رسانه بگیرند.  

 
 

مدیرمسئول روزنامه خبر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به عنوان متولی اصلی برگزاری جشنواره مطبوعات در کشور از طریق دولت جلوی برگزاری خودسرانه جشنواره‌های متعدد را در حوزه رسانه بگیرند.

رضا مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در پاسخ به این پرسش که لزوم برگزاری جشنواره‌های متعدد در حوزه رسانه مانند خودرو، ترافیک، معاینه فنی خودرو، میراث فرهنگی، آب، شهری، اعتیاد، بهزیستی و غیره چیست و آیا ضرورتی برای وجود این همه جشنواره هست، افزود: تعدد برگزاری جشنواره‌ها در سال‌های گذشته در موضوعات متنوع گرچه جذابیت‌هایی را برای اهالی رسانه دارد اما بدون نظارت برگزار شدن این جشنواره‌ها به نوعی مطبوعات و اهالی رسانه‌ها را دچار مشکل می‌کند.
وی افزود: در مجموع باید در کشور یک جشنواره سراسری مطبوعات که هم‌اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را برگزار می‌کند وجود داشته باشد که نهادهای صنفی نیز می‌توانند مسئولیت برگزاری آن را عهده‌دار باشند.

مقدسی که دبیر سیزدهمین دوره جشنواره مطبوعات کشور بوده است، افزود: برگزاری جشنواره مطبوعات کشور در حوزه رسانه کفایت می‌کند و چنانچه نیازی به برپایی جشنواره‌های تخصصی داشته باشیم باز هم متولی برگزاری آن باید یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نهادهای صنفی فراگیر باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که داوری‌های جشنواره‌های رسانه را چطور ارزیابی می‌کنید،‌ آیا در این جشنواره‌ها تنها برخی از خبرنگاران ملاک انتخاب قرار نمی‌گیرند، ادامه داد:‌ اینکه هر دستگاه و سازمانی به فراخور موضوع کاری خود جشنواره‌ای را برگزار کند صورت مناسب و خوبی را ندارد.

مقدسی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها با جوایز خاصی که برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود به نوعی به طور غیرمستقیم خریدن خبرنگاران و از خود کردن آن‌ها محسوب می‌شود که نه برای استقلال رسانه‌ای اهالی مطبوعات و رسانه‌ها مناسب است و نه برای دستگاه‌های دولتی که در جهت سلب این استقلال قدم برمی‌دارند.

وی اضافه کرد: اگر نیازی به برگزاری جشنواره‌های تخصصی داشته باشیم که قطعا داریم، قاعدتاً باید متولی برگزاری آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

مقدسی خاطرنشان کرد: در همان زمان که مسئولیت برگزاری جشنواره مطبوعات کشور را داشتم معتقد بودم که جشنواره مطبوعات در شکل فعلی شاید تکراری شده باشد و نیاز به جشنواره‌های تخصصی و ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: حتی اگر دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها ‌بخواهند در حوزه کاری خود جشنواره برگزار کنند باز هم معتقدم که برپایی آن به شکل کنونی صحیح نیست و باید در موضوعاتی که مدنظرشان است حتی در بحث مشارکت برای دادن جوایز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مذاکره کنند و متولی برگزاری جشنواره‌های آن‌ها وزارت ارشاد باشد.
مدیرمسئول روزنامه خبر گفت: هم‌اکنون با انواع و اقسام جشنواره‌ها از خودرو، مالیات، شهری، آب، ترافیک، برای بهتر زیستن، معاینه فنی خودرو، محیط زیست، میراث فرهنگی و غیره مواجه هستیم که به وجهه استقلال رسانه‌ها و اهالی آن لطمه می‌زند و به یک نوعی جشنواره‌ سراسری مطبوعات را تحت الشعاع قرارمی‌دهد.

وی که داوری چندین جشنواره در حوزه رسانه را بر عهده داشته است، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی این موضوع باید از طریق دولت جلوی برگزاری خودسرانه این جشنواره‌ها را بگیرد چون به هر حال مسئولیت این امر با وزارت ارشاد است و خود اهالی رسانه هم باید نسبت به این موضوع یک موضع‌گیری صحیح و درست داشته باشند و به نوعی از برگزاری این نوع جشنواره‌ها استقبال نکنند و در واقع بازار آن‌ها را گرم نکنند.

مقدسی گفت: اگر قرار است جشنواره مطبوعات در کشور داشته باشیم برگزاری آن در همان شکل متمرکز قطعاً بهتر جواب می‌دهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed