تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 30 بهمنماه 1387  

 

سرعت واقعی اینترنت شما چقدر است؟

 
 

نگاهی به نحوه‌ اندازه‌گیری سرعت اینترنت در کشور  

 
 

خبرگزاری ایسنا - یکی از شکایات مشترکان اینترنت از ارایه‌دهندگان این خدمات کم‌فروشی یا گران‌فروشی اینترنت از سوی این شرکت‌هاست که همواره حرف و حدیث‌هایی در پی داشته تا جایی که وزیر ارتباطات هم به حرف آمده و معترف شد که کاربران باید مطمئن شوند پهنای باندی که از فراهم‌کنندگان تهیه می‌کنند به همان میزانی است که پول می‌دهند و باید مکانیزم وسایل اندازه‌گیری را در اختیار داشته باشد تا این موضوع قابل محاسبه باشد؛ پس از طرح این موضوع برخی شرکت‌ها از جمله شرکت فن‌آوری اطلاعات به عنوان زیر مجموعه این وزاتخانه با ارایه نرم‌افزار اندازه‌گیری سرعت اینترنت درصدد شفاف‌سازی میزان خدمت‌رسانی در این حوزه برآمده است.

در سایت شرکت فن‌آوری اطلاعات به آدرس www.itc.ir بخشی با عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی درباره نحوه اندازه‌گیری سرعت و کیفیت اینترنت و در راستای توسعه فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی کاربران اینترنت با واژه‌های متداول در حوزه اینترنت و سرویس‌های آن راه‌اندازی شد.

در این بخش کاربران با واژه‌های متداول در حوزه فن‌آوری اطلاعات، نرم‌افزارهای رایگان و نیز قابل خرید جهت اندازه‌گیری سرعت اینترنت، معرفی سایت‌های مرتبط با اندازه‌گیری سرعت اینترنت آشنا می‌شوند.

با کلیک برروی آن چند سطر با مضمون تعاریف، دستورالعمل اندازه‌گیری سرعت اینترنت و پهنای باند، اجرای آزمایشی سنجش اینترنت، لینک نرم‌افزارهای رایگان محاسبه سرعت اینترنت، لینک سایت‌هایی که به صورت آنلاین سرعت اینترنت را محاسبه می‌کنند، دیده می‌شود.

در بخش تعاریف، تعاریف مورد نیاز جهت تفهیم بهتر بحث سنجش سرعت اینترنت برای کاربر در نظر گرفته شده است. از نظر طراحان این بخش از سایت آشنایی کاربران با مفاهیمی چون اینترنت، اینترانت، IPv4 ،ADSL، داده‌ها و ترافیک داده‌ها، نرخ و سرعت انتقال داده‌ها و دسترسی به اینترنت، آدرس اینترنت، بسته، پهنای باند و رزرو و آزمایش آن، توان عملیاتی، مدیریت ترافیک اینترنت، ارتباط، افت بسته‌ها و سرعت اینترنت الزامی دیده شده به نحوی که هر کدام را حداقل در چند خط توضیح داده است.

در ادامه برای کاهش سرعت اینترنت دلایل متفاوتی، از جمله افت بسته‌ها، بالا رفتن میزان تاخیر، شبکه، بروز تصادم در شبکه، افزایش تعداد کاربرانی که به طور همزمان از شبکه استفاده می‌کنند، آلوده بودن رایانه به ویروس و غیره اشاره شده است.

همچنین در بخشی زیرعنوان از پارامترهای موثر در سرعت اینترنت میزان دانلود کردن اطلاعات از اینترنت به پارامترهای زیادی بستگی دارد که به چند نمونه از آن‌ها شامل میزان پهنای باند اتصالی به شبکه، میزان ازدحام شبکه که به ساعات مختلف استفاده از شبکه بستگی دارد و در ساعات پرترافیک ازدحام زیاد است، تعداد هاب‌هایی که جهت دریافت فایل بسته‌ها باید از آن‌ها عبور کنند، پارامترهایی نظیر تاخیر و غیره، فاصله مبداء و مقصد، عوامل محیطی، کارایی رایانه کاربر عنوان شده است.

در این سایت درباره دستورالعمل اندازه گیری سرعت اینترنت و پهنای باند تاکید شده است که روش‌های متعددی برای اندازه‌گیری سرعت اینترنت وجود دارد؛ مانیتور کردن پورت واگذار شده با نرم‌افزارهای مختلف مانند MRTG و PRTG، جمع کردن ترافیک ارسالی و دریافتی در محل رایانه مشترک و تقسیم آن به مدت زمان اتصال، با استفاده از دانلود و آپلود کردن فایل، استفاده از دستگاه‌های دیتا تستر و غیره.

در این بخش به برخی از ابهامات و سوالات متداول نیز پاسخ داده شده است؛ اجرای آزمایشی سنجش سرعت خط اینترنت، لینک نرم‌افزارهای رایگان با محدودیت زمانی معین جهت نصب روی رایانه‌های شخصی و لینک سایت‌هایی که سرعت اینترنت را محاسبه می‌کنند از دیگر خدماتی است که قسمت سنجش سرعت اینترنت سایت شرکت فن‌آوری اطلاعات به کاربران ارائه می‌دهد.

این اقدام در شرایطی که صحبت از سرعت کم اینترنت کشور به موضوعی تکراری تبدیل شده و کاربران ایرانی برخلاف کشورهای نه‌چندان پیشرفته‌ی دیگر هم‌چنان از سرعت پایین اینترنت حتا از نوع پرسرعت آن ناراضی‌اند و شرکت‌های اینترنتی تقصیر را به گردن مخابرات انداخته و مخابرات هم معمولا ریشه‌ی این بحث را در شاهراه‌های ارتباطی بین‌المللی و بروز اختلال در این مسیرها عنوان می‌کرد و یا معتقد است که یکی از دلایل این است که شرکت‌های مخابرات استانی تاکنون وارد بحث اینترنت پرسرعت نشده‌اند قدم مثبتی به شمار میرود و باید منتظر نتیجه و میزان تاثیرگذاری راه‌اندازی آن بود.

شرکت فن‌آوری اطلاعات همچنین به منظور اندازه‌گیری سرعت و کیفیت اینترنت در سطح کشور تا اواخر بهمن‌ماه سال جاری به ایجاد اولین سرور تحت وب در اینترنت اقدام خواهد کرد اما باید منتظر ماند و دید که این اقدام تا چه اندازه در شفاف‌سازی موضوع سرعت اینترنت در کشور موثر واقع می‌شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed