تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: سه شنبه، 29 بهمنماه 1387  

 

اتحادیه جهانی مخابرات: با وجود رکود، تقاضا برای تلفن همراه قوی می‌ماند

 
 

اتحادیه جهانی مخابرات - ITU - در گزارشی اعلام کرد: تلفن‌های همراه به عنوان « یک ضرورت اساسی» در سراسر جهان شناخته شده و باید تا پایان رکود اقتصادی از تقاضای قوی پایدار برخوردار بمانند.  

 
 

اتحادیه جهانی مخابرات - ITU - در گزارشی اعلام کرد: تلفن‌های همراه به عنوان « یک ضرورت اساسی» در سراسر جهان شناخته شده و باید تا پایان رکود اقتصادی از تقاضای قوی پایدار برخوردار بمانند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش این نهاد سازمان ملل متحد، با رکود یا بدون آن، میلیونها نفر در هند، چین، نیجریه و سایر بازارهای نوظهور بدنبال داشتن تلفن همراه هستند.

طبق گزارش ITU که برای نمایشگاه تجاری Mobile World Congress در بارسلون منتشر شده، پیش بینی می شود خانواده‌های صرفه جو در اروپا و آمریکای شمالی استفاده از تلفن همراه را ادامه داده و بسیاری از آنها برای صرفه جویی در هزینه، استفاده از تلفن‌های ثابت را کنار بگذارند.

بر اساس یافته این گزارش تحت عنوان «مواجه با بحران»، بمحض اینکه کاربری صاحب تلفن همراه می شود رها کردن آن برای وی دشوار می شود و در بسیاری از کشورها تلفن همراه به یک ضرورت تبدیل شده است. بسیاری از فن آوریهای ارتباطی از جمله تلفن همراه و پهنای باند، با رکود یا بدون آن، همچنان از پتانسیل رشد بالایی برخوردارند. تلفن همراه با پتانسیل رشد قوی می تواند به بهبود اقتصادی کمک کند.

بنا بر این گزارش، در پایان سال 2008 و پس از رشد سالانه 24 درصد از سال 2000 ، چهار میلیارد مشترک تلفن همراه در جهان وجود داشت. در مقایسه با 30 درصد در نیجریه و تنها یک چهارم در هند که دو بازار تلفن همراه به سرعت توسعه یافته هستند، نرخ اشباع در سنگاپور و هنگ کنگ بالای 100 درصد است.

بنا بر گزارش ITU ، در کشورهای در حال توسعه، مردم مانند کشاورزان و ماهیگیرانی که در مورد قیمت محصول و وضعیت هوا پیام کوتاه دریافت می کنند، بطور فزاینده برای خدمات صوتی و اطلاعاتی به تلفن متکی هستند.

متداول بودن تلفن‌های همراه در بازارهای در حال توسعه مانند چین، پاکستان، مالزی، تایلند و بنگلادش ممکن است فرصتی برای جهش فن آوری بوجود آورد تا خدمات اینترنت بدون رایانه ها برای مصرف کنندگان فراهم شوند.

شرکتهایی که در بازارهای ظهوریافته سرمایه گذاری سنگینی کرده‌اند شامل بهاراتی ایرتل هند، تله نور نروژ، MTN آفریقای جنوبی، اراسکام تلکام مصر، زن کویت و وداکام ودافون هستند.

طبق گزارش ITU ، در بازارهای ثروتمندتر مانند اروپای غربی و آمریکای شمالی، اپراتورهای تلفن همراه می توانند نسبت به فراهم کنندگان تلفن ثابت زمینی در فضای بهتری قرار بگیرند زیرا سرمایه گذاری مورد نیاز برای نگهداری شبکه‌های سلولاری سنگینی کمتری دارد.

همچنین بسیاری از مشتریان کشورهای توسعه یافته در نتیجه رکود احتمالا تلفن همراه خود را به تلفن ثابت ترجیح می‌دهند اما بسیاری از آنها نسبت به هزینه کردن محتاط بوده و خرید گوشی را به تاخیر می اندازند که نشان دهنده دشواری پیش روی سازندگان تجهیزات مخابرات و دستگاه مانند هواوی چین و ZTE ، اریکسون و نوکیا است.

طبق اعلام این سازمان واقع در ژنو، بسته‌های اعتباری و نرخ ثابت نیز ممکن است متداول تر شوند. برای اپراتورها تبلیغ خدمات ارزش افزوده برای مشتریان محتاط سخت تر می شود و مطمئنا بر روی بکارگیری خدمات جدید نیز تاثیر گذاشته می شود.

ITU دولتها راتشویق کرد اکنون که بسته های تشویقی اقتصادی ایجاد شده اند، سرمایه گذاریهایی در مخابرات لحاظ کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed