نشریه نیوزویک برای جلوگیری از ضرر بیشتر تصمیم دارد تغییرات عمدهای در ساختار خود داده و با طراحی جدید و کوچک تر و تغییر محتوای خود مخاطبان کمتر و گزینش شدهتری را هدف بگیرد.
به گزارش ایسنا، نیوزویک به دلیل رقابت سنگینی که از سوی گزارشهای جدید و بروز در روزنامهها و اینترنت مواجه شده قصد دارد بر روی وقایع هفتههای گذشته تمرکز کند و به نظرات و نوشتن خلاقانه بپردازد.
در همین راستا این نشریه گران تر شده، بر روی کاغذ روغنی چاپ می شود و دارای عکسهای بیشتری خواهد بود؛ همچنین در چهار بخش مطالب کوتاه، ستون نویسها و تفسیرها، گزارش طولانی و فرهنگ سازمان دهی می شود.
نیوزویک معتقد است خوانندگان مشترک این نشریه مایل خواهند بود برای کیفیت ژورنالیسم و گزارشگری نوآورانه اش که در شکل جدید این نشریه به چشم می خورد پول بیشتری پرداخت کنند.
این اقدام بازتاب گرایش ژورنالیستی روبه رشدی برای تغییر از گزارش خبری مستقیم به سمت محتوای تحلیلی و خلاقانه بمنظور فراهم کردن مطلبی برای خوانندگان است که آنها نمی توانند به رایگان در اینترنت بیابند.