تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: حریم خصوصی

تاریخ ارسال: شنبه، 19 بهمنماه 1387  

 

شما هم به پیمان حفاظت اطلاعات شخصی بپیوندید

 
 

شرکت‌های فناوری کم‌کم ترغیب می‌شوند تا از پیمان حفاظت از اطلاعات شهروندان و مشتریان، حمایت کنند.  

 
 

سایت خبر آنلاین - شرکت‌های فناوری کم‌کم ترغیب می‌شوند تا از پیمان حفاظت از اطلاعات شهروندان و مشتریان، حمایت کنند.

پیمان اطلاعات شخصی که پیش‌نویس آن از سوی کمیسیون اطلاعات انگلستان منتشر شده، سعی دارد تا حرمت و ارزش اطلاعاتی را که شرکت‌ها از مشتریانشان گردآوری کرده‌اند، بیشتر کند.

شرکت‌ها و موسسات فراوانی هستند که از اطلاعاتی که مشتریان در اختیارشان می‌گذارند، استفاده می‌کنند؛ اما به عقیده ریچارد توماس، کمیسر اطلاعات انگلستان، این سازمان‌ها همیشه به اندازه کافی از این اطلاعات مراقبت نمی‌کنند.

او می‌گوید: «حفاظت از اطلاعات شخصی مشتریان نباید به شانس و اقبال واگذار شود. سازمان‌ها به این واقعیت آگاهی یافته‌اند که امروزه حریم شخصی به اندازه‌ای بااهمیت است که سهل‌انگاری در حفظ آن، حسن شهرت و اعتبار آنها را به‌خطر می‌اندازد».

جای امن

سال 2008 شاهد سرقت و لو رفتن اطلاعات در مقیاس گسترده بود که با لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه میلیون‌ها نفر، آنها را در معرض خطر دزدی از حساب‌های بانکی اینترنتی و کارت‌های اعتباری قرار داد.

شرکت‌ها می‌گویند که با پذیرفتن این پیمان، خواهند توانست از شر محدودیت‌های دست‌وپاگیر قانونی در مورد اطلاعات مشتریان خلاص شوند. این قوانین، کارهایی را که آن‌ها می‌توانند با اطلاعات شخصی و محرمانه مشتریان یا موکلانشان انجام دهند، محدود می‌کنند.

قوانین حفاظت اطلاعات می‌گویند که سازمان‌ها باید کمترین مقدار ممکن از اطلاعات شخصی مشتریان را نگاه دارند و اطمینان حاصل کنند که آن اطلاعات نگاهداری‌شده نیز دقیق و به‌روز باشد.

آقای توماس در بیانیه‌ای رسمی چنین می‌گوید: «آنها باید مطمئن شوند که حفاظت از اطلاعات شخصی مشتریان و کارمندان در فرهنگ و منش سازمانی‌شان نهادینه شده است.»

نهادهایی که از این پیمان حمایت می‌کنند، تشویق می‌شوند تا وقتی کار روی سیستم‌های اطلاعاتی جدید را شروع می‌کنند، خطرات امنیتی را در ارتباط با سرقت اطلاعات در نظر بگیرند. آنها باید هم‌چنین سیستم‌های امنیتی داشته باشند تا مطمئن شوند که اطلاعات در جای مطمئنی ذخیره شده و به دست دزدان ID نخواهد افتاد.

جیم کیلاک، مدیرعامل گروه حقوق باز می‌گوید: «این خیلی خوب است که ببینیم صاحبان امضا با بازرسی‌های دوره‌ای توسط نهاد کمیسر اطلاعات موافقت می‌کنند. این چیزی است که در دیگر کشورهای اروپایی نیز اتفاق می‌افتد، البته در دیگر کشورها، سگهای محافظ اطلاعات واقعا دندان دارند».

وی می‌افزاید: «با توجه به نشت اطلاعات حکومتی که به‌تازگی اتفاق افتاده، اگر نهاد کمیسر اطلاعات بتواند با بازرسی، تایید کند که اطلاعات شخصی ما به خوبی حفظ می‌شود، ما خواهیم توانست اعتماد و اطمینان خیلی بیشتری داشته باشیم.»

روزی که پیش‌نویس پیمان منتشر شد، 20 سازمان متعهد شدند که از آن حمایت کنند. بی.تی (بریتیش تله‌کام)، ودافون، رویال‌میل، بریتیش‌گاز، اکسپریان، اکویفاکس، آسترازنکا و تی.موبایل، از جمله شرکت‌هایی هستند که این پیمان را پذیرفته‌اند.

بی‌بی‌سی، 30 ژانویه- ترجمه: مجید جویا

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed