گروه مترو که توزیع کننده جهانی روزنامههای رایگان است تصمیم گرفته نسخه اسپانیایی زبان نشریهاش را تعطیل کند.
به گزارش ایسنا، مترواینترنشنال اعلام کرده که این تصمیم به دلیل خسارتهای غیرقابل تحملی گرفته شده که انتشارات این گروه در اسپانیا با آن مواجه شده است.
طبق اعلام گروه مترو، اگرچه نسخه اسپانیایی زبان نشریه مترو به اندازه دیگر رقیبان خود در این کشور ضررده نیست اما وخیمتر شدن رکود اقتصادی اسپانیا که در اوایل سال 2009 موجب افت بازار تبلیغات شده به این معنی است که انتشار گزینه مناسبی نیست.
مترو در بیش از 150 شهر در 22 کشور منتشر میشود و مدعی است که روزانه 22 میلیون خواننده جهانی دارد؛ مهاجرت ناشر مترو از اسپانیا که در آن بیش از 1.8 میلیون خواننده دارد نشان از این دارد که مدل نشریه رایگان میتواند در برابر رکود اقتصادی آسیبپذیر باشد.
همچنین Baltimore Examiner در آمریکا نیز نشریه رایگان دیگری است که خبر تعطیلی آن منتشر شده است؛ مدیر اجرایی این نشریه اعلام کرده است که به دلیل ادامه وضعیت اقتصادی فعلی که به صنعت رسانههای مکتوب لطمه وارد کرده دیگر قادر به ادامه نیست.