تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 9 بهمنماه 1387  

 

کتاب فتوژورنالیسم منتشر شد

 
 

فتوژورنالیسم، نوشته کنت کوبر، با ترجمه‌ای از اسماعیل عباسی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.  

 
 

فتوژورنالیسم، نوشته کنت کوبر، با ترجمه‌ای از اسماعیل عباسی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش روابط ‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، فاطمه کیهان مدیر انتشارات این دفتر گفت: «فتوژورنالیسم، رویکرد حرفه‌ای‌ها»، برگردانی است از کتاب Photojornalism: The professionals’ Approach"" که توسط اسماعیل عباسی در دو جلد ترجمه و تدوین شده است. جلد اول این کتاب از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شده و از هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی در توضیح این کتاب گفت: فتوژورنالیسم کتابی است در باب عکاسی مطبوعاتی که نویسنده در آن با تأکید بر شواهد عینی و تجربیات عملی متخصصان این حرفه به ارائه آموزش‌های لازم در این حوزه می‌پردازد.

مدیر انتشارات افزود: عکس در جهان امروز یک رسانه عمومی قلمداد می‌شود و به لحاظ کارکردهای متنوع و پیچیده آن از گستردگی و تأثیرات بسیاری برخوردار است.

فتوژورنالیست یا عکاس مطبوعاتی و به عبارتی روزنامه‌نگار تصویری کسی است که با آگاهی از این امر با دوربین به گزارشگری از رویدادهای جاری می‌پردازد. کار او کاوش در خبرها و تهیه گزارش در قالب تصویر است. او همچون روزنامه‌نگاران به تهیه گزارش از وقایع و رویدادها می‌پردازد اما در ثبت آنها به جای قلم از دوربین استفاده می‌کند. فتوژورنالیست با خلق تصاویر و ثبت لحظه‌های خاص چشم‌انداز جدیدی از پدیده‌ها را به نمایش گذاشته و مخاطبان را به قضاوت و داوری می‌کشاند.

وی اظهار داشت: فتوژورنالیسم در دنیای امروز از رشد فزاینده‌ای برخوردار است و از مهارت‌ها و امکانات آن به نحو شایسته‌ای بهره گرفته می‌شود. همچنین معیارها و قوانین مشخصی برای آن تعریف شده به طوری که یک فتوژورنالیست در محدوده کاری خود می‌داند در قالب چه چهارچوب‌هایی باید فعالیت کند و وظیفه او در موارد خاص و بحرانی چگونه باید باشد. برخلاف پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیا، فتوژورنالیسم در مطبوعات کشور ما هنوز آن‌چنان که باید جایگاه خود را بازنیافته و از قابلیت‌های آن بهره چندانی برده نمی‌شود. در حال حاضر در فضای حرفه‌ای و آکادمیک این رشته در دانشگاه‌های داخل با فقر ادبیات و کمبود منابع آموزشی مواجه هستیم و حتی قوانین روشنی برای یاری دست‌اندرکاران این حرفه تدوین نشده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اسماعیل عباسی، مترجم کتاب یاد شده هدف از ترجمه و انتشار این اثر را جامعیت‌بخشی به مباحث و مفاهیم عکاسی مطبوعاتی دانسته و معتقد است کتاب حاضر با توجه به رشد این شاخه از عکاسی و کمبود منابع تخصصی و روزآمد و نیز افزایش فعالان این عرصه آماده و منتشر شده است. این کتاب با استناد به اطلاعات ارائه شده و تجربیات عملی فتوژورنالیست‌های معروف دنیا نگاشته شده و از این حیث می‌توان آن را نخستین اثر آموزشی در این حوزه به‌شمار آورد. کتاب مذکور علاوه بر آشناسازی مخاطبان با عکاسی مطبوعاتی می‌تواند به دریافت‌های تازه‌ای در این زمینه منجر شده و راهکارهای مؤثر و بدیعی را ارائه دهد.

مشخصات کتاب:
فتوژورنالیسم/ مؤلف: کنت کوبر/ ترجمه و تدوین: اسماعیل عباسی/ قطع: رحلی/ تعداد صفحات: 416، رنگی، گلاسه/ شمارگان: 5000/ چاپ اول: 1387/ قیمت: 15000 تومان/ ناشر: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها

این کتاب با پیشگفتاری از مترجم در 13 فصل به شرح زیر تدوین شده است:

پیشگفتار
فصل اول: مأموریت
فصل دوم: خبرهای ناگهانی
فصل سوم: خبرهای عمومی
فصل چهارم: عکس گیرا
فصل پنجم: پرتره
فصل ششم: ورزش
فصل هفتم: ویرایش عکس
فصل هشتم: طرح مشکلات
فصل نهم: داستان تصویری
فصل دهم: تصویرسازی
فصل یازدهم: اصول اخلاقی
فصل دوازدهم: قانون
فصل سیزدهم: تاریخچه
کتابشناسی
نمایه

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed