تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: سه شنبه، 8 بهمنماه 1387  

 

بیش از دو میلیون پیامک برای برنامه تلویزیونی نود

 
 

برنامه‌ی‌«90» در حالی شب گذشته روی آنتن رفت که با قرائت مطلبی از سوی عادل فردوسی‌پور درباره‌ی هدف این برنامه و موافق نبودن آن با برداشت‌هایی که با اهداف سیاسی از آن می‌شود، همراه بود. 

 
 

برنامه‌ی‌«90» در حالی شب گذشته روی آنتن رفت که با قرائت مطلبی از سوی عادل فردوسی‌پور درباره‌ی هدف این برنامه و موافق نبودن آن با برداشت‌هایی که با اهداف سیاسی از آن می‌شود، همراه بود.

به گزارش ایسنا، شب گذشته«90 » روند معمول خود را داشت به گونه‌یی که لیگ برتر فوتبال ایران و حواشی آن موضوع این برنامه بود. پس از پخش چند بخش از برنامه‌، فردوسی‌پور با قرائت این مطلب با این مضمون که این برنامه‌ در جهت بررسی اتفاقات فوتبال ایران روی آنتن می‌رود و برداشت‌هایی که با نیت سیاسی از سوی برخی سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌یی می‌شود را قبول ندارد،«90» را ادامه داد. این برنامه با دعوت از جان واریو-بازیکن تیم استقلال تهران- ادامه یافت.

بر اساس این گزارش، برنامه‌ی 90 با تشکر عادل فردوسی‌پور از مردم و اهالی مطبوعات برای حمایت از این برنامه طی هفته‌ی گذشته آغاز شد. این بار رویکرد 90 به پرسش گذاشته شد که بینندگان با بله یا خیر می‌توانستند از طریق پیامک به آن پاسخ بدهند. البته فردوسی‌پور پرسش مسابقه را با جمله‌ی «اگر با برنامه‌90 موافق هستید یا نه» مطرح می‌کرد! در نهایت بیش از دو میلیون پیامک به این برنامه ارسال شد و به این ترتیب رکورد ارتباط پیامکی مخاطبان با سیما شکسته شد که بر اساس آن 97 درصد از مخاطبان موافقت خود را با رویکرد این برنامه اعلام کردند.

یاد آور می‌شود که بازخوردها به برنامه‌ی 90 از زمانی‌آغاز شد که فردوسی پور در گفت‌و‌گو با عزیز محمدی-رییس سازمان لیگ- انتخاب فدراسیون فوتبال ایران را به عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا را عجیب توصیف کرد و عزیز محمدی این مساله را «تضعیف نظام»خواند.در برنامه‌های بعدی محمد آخوندی- عضو هیات مدیره‌ی فدراسیون فوتبال و سخنگوی سازمان تربیت بدنی- که درباره‌ی توضیح در زمینه‌ی استعفای داریوش مصطفوی از سمت مدیرعاملی باشگاه پیروزی روی خط آمده بود،از 90 انتقاد کرد.

در ادامه شایعه‌ی تحریم برنامه‌ی 90 از سوی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال زمانی قوت گرفت که از ورود دوربین90 به سالن کنفرانس مطبوعاتی ورزشگاه حافظیه پس از بازی استقلال تهران مقابل برق شیراز جلوگیری شد.

پس از مدتی خبر رسید که از این پس هر گونه گفت‌وگوی اعضای فدراسیون فوتبال اعم از دبیرکل و رییسان کمیته‌ها و رییسان هیات‌های استان‌ها با کلیه برنامه‌های صداوسیما باید با هماهنگی علی کفاشیان، رییس و مهدی تاج، نایب رییس اول فدراسیون انجام شود. هرچند که فردوسی‌پور در برنامه‌ی 90 هفته‌ی گذشته(30دی ماه) اعلام کرد که تاکنون این خبر به طور رسمی تائید نشده و در صورت تحقق این امر، بخشی از برنامه «نود» را به این موضوع اختصاص می‌دهد.

بر اساس این گزارش ایسنا،برنامه‌ی هفته‌ی گذشته در حالی پخش شد که فضایی سرد بر آن حاکم بود و فردوسی‌پور با گفتن این جمله«اگر این صندلی همچنان محلی برای بیان مطالب حق باشد و ما همچنان توفیق داشته باشیم، انشاءالله در هفته‌ی آینده نیز در خدمتتان خواهیم بود.»از وضعیت حاکم بر این برنامه خبر داد. سیستم پیام کوتاه برنامه «نود» نیز با اختلال مواجه شده بود.

خاطر نشان می‌شود که طی هفته‌ی گذشته دیدگاه‌های مختلفی درباره‌ی عملکرد برنامه‌90 و وظیفه‌ی رسانه‌ها در نظارت بر عملکرد نهادها و سلزمان‌ها در گفت‌گو با ایسنا مطرح شد؛بگونه‌یی که دکتر محمدمهدی فرقانی - استاد علوم ارتباطات- با تاکید بر اینکه ادعای تخریب عملکردها از سوی رسانه‌ها را قبول ندارم، اظهار کرد: نقد و نظارت عملکردها، وظیفه‌ رسانه‌ها بوده و طبیعی است که هیچ سازمانی از نقد ونظارت خوشش نمی‌آید؛ زیرا وقتی زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد، خودش را خود به‌خود بازنده می‌بیند؛ بنابراین آنچه درواقع به‌عنوان تخریب قلمداد می‌شود، همان وظیفه نقد و نظارت رسانه‌هاست که جزو مسوولیت‌های ذاتی آن‌ها نیز محسوب می‌شود.

جهانگیر کوثری-تهیه کننده و مجری برنامه «ورزش از نگاه دو»- چالش به وجود آمده میان فدراسیون فوتبال و برنامه‌های ورزشی صداوسیما را طبیعی خواند.

علی‌اکبر قاضی‌زاده - مدرس علوم ارتباطات - با تاکید بر این‌که جریان اطلاعات و خبررسانی به پشتیبانی نیاز دارد، اظهار کرد: بر اساس آنچه در قانون اساسی و قانون مطبوعات آمده است، مسوولان اجازه ندارند جلو جریان آزاد اطلاعات را بگیرند.

بیژن ذوالفقارنسب ـ کارشناس- فوتبال تصمیم فدراسیون فوتبال برای محدودیت ارتباط کمیته های این فدراسیون با برنامه های ورزشی ‌صداوسیما را عجیب خواند و گفت:این اقدام بسیار عجیب است خوشبختانه در کشور ما به اندازه کافی آزادی وجود دارد که افراد بتوانند حرفهای منطقی خود را بیان کنند و معتقدم فدراسیون فوتبال نباید به این شکل برخورد حذفی انجام دهد.

سعید مدنی -مدیر مسوول روزنامه‌ی کیهان ورزشی- 90 را برنامه‌یی تاثیر گذار و پرمخاطبی دانست و در عین حال اظهار کرد: این برنامه کارکرد اصلی‌اش را از دست داده و خواسته یا ناخواسته به ضد کارکرد تبدیل شده است. متاسفانه در برخی از برنامه های تلویزیونی انعکاس تنش های فوتبال که در لحظات برای بیننده‌ی تلویزیونی جذابیت دارند بخش عمده‌ی زمان این برنامه ها را می‌گیرند و می بینیم این چنین تاثیر مثبتی بر روی ورزش نمی گذارند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed