تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 7 بهمنماه 1387  

 

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات: ظرفیت نفوذ اینترنت دو برابر شد

 
 

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات از ایجاد شبکه اندازه گیری کیفیت خبر داد و گفت: با راه اندازی این شبکه کاربران با مراجعه به هر کدام از سایتها می توانند اندازه گیری هوشمندانه ای از خدمات اینترنتی دریافت کنند تا با استفاده از این شبکه امکان برخورد با پدیده کم فروشی با گزارشهای مستند فراهم شود. 

 
 

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات از ایجاد شبکه اندازه گیری کیفیت خبر داد و گفت: با راه اندازی این شبکه کاربران با مراجعه به هر کدام از سایتها می توانند اندازه گیری هوشمندانه ای از خدمات اینترنتی دریافت کنند تا با استفاده از این شبکه امکان برخورد با پدیده کم فروشی با گزارشهای مستند فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس سعید مهدیون امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: عمده محورهای این اساسنامه بدون تغییر به تصویب رسیده و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی به محورهای اساسنامه مذکرر اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای مورد نظر در این اساسنامه ایجاد هماهنگی پروژه های ملی بود که این پروژه ها از جنبه ملی ممیزی شده تا همپوشانی نداشته باشند. این امر در برنامه پنجم توسعه نیز لحاظ خواهد شد.

مهدیون با اشاره به انجام تحلیل بر روی برنامه چهارم توسعه خاطرنشان کرد: با تحلیل این برنامه نقاط ضعفی مشخص شد از این رو سند "پشتیبان برنامه چهارم" نیز در دست تولید است.

وی امنیت در فضای تبادل اطلاعات را از دیگر محورهای این اساسنامه ذکر کرد و ادامه داد: هماهنگی مسائل امینت در فضای تبادل اطلاعات از منظر فنی بخشی از اساسنامه شرکت محسوب می شود که در این راستا در فاز اول طرح ایجاد امنیت در فضای تبادل اطلاعات، مرکز "ماهر" را راه اندازی کردیم. این فاز شامل آگاهی رسانی و امداد می شود.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات اظهار داشت: امداد رسانی اولیه اقدام بعدی است که بخش تیکتینگ (Ticketing) در حال راه اندازی است.

شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات

مهدیون به ضریب نفوذ اینترنت، ظرفیت اینترنت، دفاتر ICT روستایی و میزان واگذاری پرتهای پر سرعت را از شاخصهای توسعه در بخش IT ذکر و اضافه کرد: ظرفیت نفوذ اینترنت کشور به 23 کیلو بیت بر ثانیه رسیده که این میزان نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

وی ضریب نفوذ اینترنت را در سال گذشته را 27 درصد دانست و ادامه داد: در سال جاری بر اساس برآوردهای جدید حدود 35 درصد شده است، ضمن آنکه پرتهای پر سرعت واگذار شده به 842 هزار پرت در کشور رسیده که از این میزان 7/82 درصد به بخش خصوص و 3/17 درصد به بخش دولتی واگذار شده است.

مهدیون در ادامه از شروع مذاکره با کشورهای اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات برای راه اندازی مرکز "هماهنگی" خبر داد و تاکید کرد: با تلاش شرکت فناوری اطلاعات، گروه مطالعاتی امنیتی در اتحادیه مخابرات آسیا - اقیانوسیه ایجاد شد که ریاست آن به ایران واگذار شده است. این امر باعث می شود که موضع ایران در حوزه فناوری اطلاعات افزایش یابد.

وی با شاره به ایجاد مرکز "توسعه و مدیریت اینترنت در فضای تبادل اطلاعات " گفت: کارهای ابتدایی بر روی طرح عبور از IP6 و به روز رسانی ضریب نفوذ در راستای گردآوری اطلاعات از دیگر اقداماتی است که در این شرکت آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات به بحث سنجش شاخصهای توسعه در فناوری اطلاعات اشاره و خاطرنشان کرد: برای افزایش توان مدیریتی، شاخصهای توسعه در حوزه IT مهم است که پس از مشخص شدن پیمانکار، کار بر روی 33 شاخص فرابخشی شروع می شود تا شاخصهایی که قابل مدیریت نیستند معلوم شود. این امر سبب می شود تا این شاخصها در برنامه پنجم توسعه لحاظ نشود.

گام‌های اولیه برای داشتن دولت الکترونیکی

مهدیون به انعقاد تفاهم نامه با چند وزارتخانه و شرکت در رابطه با انجام پروژه های پایلوت اشاره کرد و ادامه داد: برای پیاده سازی دولت الکترونیک تفاهم نامه هایی با وزارتخانه های آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی، استانداری بوشهر و سازمان اسناد ملی و کتابخانه ملی منعقد شده است.

وی افزود: طبق این تفاهم نامه قرار است 100 هزار مدرسه طی 2 سال آینده تحت پوشش اینترنت درآید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed