تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: یکشنبه، 29 دیماه 1387  

 

آغاز جنگ جهانی سوم اینترنتی

 
 

گزارش فارس از مرورگرهای مهم اینترنتی 

 
 

خبرگزاری فارس - بیش از 15 سال از ابداع اولین مرورگر برای دسترسی به وب می گذرد و از آن زمان تاکنون دنیای مرورگرهای اینترنتی شاهد وقوع سه جنگ جهانی بوده که اولین آن مربوط به اواسط دهه 90 است.

به نقل از سی ار ان و تک وب، دنیای مرورگرهای اینترنتی تاکنون شاهد وقوع سه جنگ جهانی بوده که اولین آن مربوط به اواسط دهه 90 است. این جنگ بین مرورگر IE مایکروسافت و مرورگر نت اسکیپ روی داد که نتیجه آن به سود مایکروسافت تمام شد و در نتیجه نت اسکیپ به تاریخ پیوست.

جنگ جهانی دوم مرورگرها چند سال قبل و با عرضه فایرفاکس توسط بنیاد موزیلا آغاز شد. در آن زمان مایکروسافت با مرورگر IE خود یکه تاز بازار مرورگرها بود و فایرفاکس کار را به جایی رسانده که بیش از 20 درصد سهم بازار را در اختیار گرفته است.

اما جنگ جهانی سوم هم اکنون در جریان است و بازیگران آن بسیار بیشتر از IE و فایرفاکس هستند. در اینجا قصد داریم مهم ترین این مرورگرها و نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی کنیم.

اولین بازیگر این عرصه کماکان IE است. 15 سال حضور این مرورگر باعث شده بسیاری از کاربران اینترنت به وجود آن عادت کنند. در نسخه های جدید IE ظاهر مرورگر مذکور بهتر شده و میله ابزار ناوبری، امکانات favourites و فیدهای RSS آن بهتر شده است.

در عین حال مهم ترین نقطه ضعف IE مشکل امنیتی آن است. آسیب پذیری های امنیتی این مرورگر باعث شده هکرها برای سرقت اطلاعات کاربران به شدت آن را مورد حمله قرار داده و انواع و اقسام بدافزار و ویروس و تروجان وکرم را برای این نرم افزار طراحی کنند. هم اکنون این مرورگر بیشترین آسیب پذیری ها را در میان همه مرورگرها دارد و مایکروسافت با اضافه کردن امکاناتی همچون pop-up blocker، فیلتر phishing و قابلیت اضافه کردن افزونه قصد دارد این نقطه ضعف ها را جبران کند. در مجموع کار کردن با مرورگرIE ساده است، اما این مرورگر جز سریع ترین و امن ترین مرورگرها نیست.
فایرفاکس دومین مرورگر شناخته شده دنیای مرورگرهاست که با هر دو سیستم عامل مشهور ویندوز و لینوکس سازگار است. نمایش صفحات وب در هر دو نسخه در حد قابل قبول است و وجود صدها افزونه طراحی شده توسط کاربران از جمله مهم ترین امکانات این مرورگر محسوب می شود. این افزونه ها انواع و اقسام قابلیت ها و امکانات را به این مرورگر اضافه می کنند. از سوی دیگر با توجه به متن باز بودن فایرفاکس امنیت آن در سطح بالایی است و تمامی حفره های امنیتی کشف شده این مرورگر به سرعت برطرف شده و در مجموع آسیب پذیری های این مرورگر بسیار پایین است.

سومین مرورگر قابل اعتنای دنیای اینترنت اپرا نام دارد که اگر چه زیبایی دیگر مرورگرها را نداشته و ظاهر نسبتا پیچیده و شلوغ آن مورد پسند هر کاربری نیست. اما سرعت آن بسیار بالاست و از نظر مسائل امنیتی نیز نسبتا ایمن بوده و همپای فایرفاکس به پیش می رود. همچنین امکانات این مرورگر از هر دو مرورگر دیگر بیشتر است. دهها ابزار کوچک نرم افزاری موسوم به widget از جمله دیگر نقاط قوت آن هستند. بد نیست بدانید که نسخه موبایل این مرورگر یک سر و گردن از تمامی مرورگرهای اینترنتی بازار بهتر است.

در نهایت مرورگر سفری که توسط اپل و در اصل برای کاربران مکینتاش طراحی شده بسیار زیبا، نرم ، روان و سریع است. نسخه ویندوز این مرورگر نیز کم وبیش از همین ویژگی ها بهره مند است. رابط کاربری هوشمندانه دیگر خصوصیت مثبت این مرورگر است. اما باید توجه داشت که با توجه به افزایش روزافزون کاربران سفری مرورگر یاد شده ممکن است به هدف بعدی هکرها مبدل شود. در مجموع سفری امن تر از IE است، اما امنیت آن از اپرا و موزیلا کمتر است.این مرورگر plugin های جالبی به خصوص برای حفظ امنیت کاربران دارد که استفاده از آنها رایگان نیست.

با توجه به آنکه مرورگر کروم گوگل هنوز در آغاز راه است تنها به ذکر این نکته در مورد آن اکتفا می کنیم که این مرورگر بسیار سریع بوده و حافظه کمی را اشغال می کند. برای قضاوت دقیق در مورد این مرورگر هنوز باید منتظر بمانیم.

اما چند مرورگر مهم دیگر نیز در این جنگ جهانی حاضرند. Flock مرورگر محبوب کاربران شبکه های اجتماعی مجازی است. امکانات این مرورگر دسترسی به سایت های محبوب، سایت ها، افراد، رسانه ها و محتوای مورد علاقه را تسهیل می کند. Camino مرورگری متن باز بر مبنای موتور Gecko بنیاد موزیلاست و ساده و کاربرپسند است. ظاهر آن نیز شباهت زیادی به فایرفاکس و سفری دارد. Maxthon مرورگری دارای چندین میله ابزار مجزا همراه با قابلیت های گوناگون بوده و از نظر امکانات تنوع خوبی دارد.

OmiWeb جایگزینی مناسب به جای سفری برای کاربران مکینتاش است و برخی امکانات آن بهتر از سفری است. دیگر بازیگر جدید دنیای مکینتاش Shiira است که هنوز باید منتظر استقبال کاربران از آن بمانیم. در مجموع به نظر می رسد جنگ جهانی سوم میان مرورگرها به این زودی ها به پایان نرسد و تعیین برنده نهایی آن مدت زیادی به طول بینجامد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed