تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: یکشنبه، 29 دیماه 1387  

 

تحریم برنامه‌ تلویزیونی90 اعلام رسمی شد

 
 

مجموعه اخبار خبرگزاری ایسنا درباره تحریم برنامه‌ تلویزیونی90 به‌وسیله سازمان تریبت بدنی 

 
 

جلوگیری از ورود دوربین این برنامه به کنفرانس مطبوعاتی حافظیه

درپی شایعه‌ی تحریم برنامه‌ی 90 از سوی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال روز شنبه از ورود دوربین90 به سالن کنفرانس مطبوعاتی ورزشگاه حافظیه جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، درحالی که از هفته‌ی گذشته شایعه تحریم برنامه‌ی 90 توسط دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مطرح شده بود، روز بازی استقلال مقابل برق شیراز از ورود دوربین 90 به سالن کنفرانس مطبوعاتی ورزشگاه حافظیه جلوگیری به عمل آمد.

هم‌چنین بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال از جمله قلعه‌نویی حاضر به گفت وگو با دوربین برنامه 90 نشدند و اعلام کردند که به آنها دستور داده شده تا با این برنامه گفت و گو نکنند.


ابلاغیه‌ی فدراسیون فوتبال به کمیته‌ها: بدون مجوز حق مصاحبه با برنامه‌های تلویزیونی را ندارید!

فدراسیون فوتبال طی ابلاغیه‌یی به کمیته هایش اعلام کرد که باید برای انجام گفت وگو با برنامه‌های تلویزیونی مجوز فدراسیون را اخذ کنند.

به گزارش ایسنا، در حالی که مناقشه‌ی تازه‌ای میان صداوسیما و فدراسیون فوتبال به وجود آمده فدراسیون فوتبال طی ابلاغیه‌یی به تمام کمیته‌هایش اعلام کرد که برای انجام گفت وگو تلفنی یا حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی باید مجوز لازم را از فدراسیون فوتبال اخذ کنند.

حتی گفته می‌شود که هیچ یک از اعضای کمیته‌ی داوران تحت عنوان کارشناس حق حضور در برنامه های تلویزیونی را ندارند و در صورتی که هر یک از این اعضا بخواهند در این برنامه‌ها شرکت کنند باید مجوز لازم را بگیرند.


دبیر شورای هماهنگی ورزش صدا و سیما خبر داد: کمیته‌ی ارزیابی عملکرد برنامه‌های ورزشی را بررسی می‌کند

دبیر شورای هماهنگی ورزش صدا و سیما گفت:کمیته ارزیابی شورا کار خود را آغاز کرده است و مسوولیت آن بررسی عملکرد برنامه‌های ورزشی است.سنجش میزان جانبداری یک برنامه از موضوعی، یکی از وظایف این شورا می‌تواند باشد. البته درحال حاضرنیز این سیاست اعمال می‌شود.

فرشاد صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزود: در این کمیته، کارشناسان ورزشی ارزیابی هستند که ضمن آگاهی به مسایل ورزشی، تلویزیون را به عنوان یک رسانه‌ می‌شناسند. آنان فعلا چهار تن هستند با توجه به آن‌که برنامه‌های ورزشی رادیو و شهرستان‌ها باید به صورت تصادفی انتخاب و ارزیابی شود، تعداد این گروه افزایش می‌یابد. اگرتشکیل این کمیته، نتیجه‌ی مثبتی داشته باشد، تعداد اعضای آن را افزایش می‌دهیم.

او ضمن تأیید امکان طرح دیدگاه‌های یک طرف بحث در برنامه‌های ورزشی اظهار کرد: شاید در بسیاری از برنامه‌ها این اتفاق به طور طبیعی رخ دهد و برنامه‌سازان نتوانند امکان بحث دوطرفه را فراهم کنند. ظاهرا برخی اوقات دو طرف به برنامه دعوت نمی‌شوند، بعضی وقت‌ها هم مسوولان، دعوت حضور در برنامه را قبول نمی‌کنند تا با مهمان دیگر بحث کنند.

دبیر شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما مثال زد:برخی اوقات قهرمانی به برنامه‌ای ورزشی دعوت شده است و ما باتوجه به شناختی که از او داشته‌ایم حدس زده‌ایم که او امکان دارد مباحث جانبدارانه یا انتقادآمیزی را درباره‌ی یک فدراسیون مطرح کند. اما مسوولان فدراسیون دعوت برنامه را نپذیرفته‌اند. در این شرایط خواه‌ناخواه بحث یکطرفه می‌شود؛ بنابراین شاید این اتفاق در برخی مواقع طبیعی باشد اما در بسیاری از برنامه‌های ورزشی رسانه‌ی ملی مانند «نود» که مباحث انتقادی زیادی را مطرح می‌کند سازندگان برنامه تلاش می‌کنند دست‌کم طرف دیگر بحث را با تلفن پیدا کنند و نظر او را جویا شوند.

صادقی تاکید کرد:این اتفاق در بسیاری از برنامه‌های ورزشی می‌افتد اما اگر در برخی از آن‌ها نمی‌افتد شاید ناشی از برخی ناهماهنگی‌های موجود باشد به هرحال بخشی از یک‌طرفه شدن گفت‌وگوها،اجتناب‌ناپذیر است اما در بخشی که قابل پیشگیری است، هماهنگی‌ها به وجود می‌آید چراکه این مورد جزو سیاست‌های شوراست.

او درباره‌ی تعامل شورای هماهنگی ورزش سازمان صداوسیما با فدراسیون‌ها به منظور امکان به وجود آمدن گفت‌وگوی دوطرفه در برنامه‌ها در مواقع لزوم اظهار کرد: اعتمادسازی وجود دارد به گونه‌ای که بسیاری از رییسان فدراسیون‌ها و کمیته‌های مختلف به علت مشکلاتی که در برنامه‌ریزی و پخش مسابقات دارند را به شورا دعوت می‌کنیم. این تعامل کاملا وجود دارد اما برخی از مسوولان فدراسیون‌ها از پاسخگویی در برنامه‌ها طفره می‌روند و این کار را به هفته‌های بعد موکول می‌کنند. به عنوان نمونه اخیرا یکی از فدراسیون‌ها در یکی از مسابقات جهانی نتیجه خوبی کسب نکرده است ما از مسوولان آن دعوت کردیم که در برنامه‌های ما حضور پیدا کنند و به گونه‌ای دوطرفه گفت‌وگو کنند و توضیح دهند. این تعامل باید وجود داشته باشد اما عملا فدراسیون‌ها باید تلاش کنند که خود را به صداوسیما نزدیک کنند. گرچه تلویزیون به همه‌ی فدراسیون‌ها نزدیک است و در برنامه‌های ورزشی مختلف حداقلی از بسیاری از فدراسیون‌ها هست.

صادقی مثال زد: در یکی از برنامه‌ها‌ی اخیر «ورزش و مردم»، مسوولان فدراسیون جودوحضور یافتند این درحالیست که در بسیاری از روزنامه‌ها به این رشته چندان پرداخته نمی‌شود. اما فدراسیون جودو با ما تعامل داشته است و در برنامه حضور پیدا کرده است تا مشکلاتش را بگوید و کارشناسان بررسی کنند و پاسخ بدهند.

او تأکید کرد: این‌گونه نیست که ما از فدراسیون‌ها الزاما بخواهیم که در جلسات به منظور تعامل بیشتر شرکت کننند بلکه آن‌ها نیز باید به این کار تمایل داشته باشند. دست هر فدراسیونی را می‌فشاریم .به عنوان نمونه رییس فدراسیون بسکتبال ارتباط تنگاتنگی را با شورا دارد. البته شورا هم درجهت تعامل با فدراسیون‌ها قدم‌هایی را برداشته است .جلساتی با مسوولان فدراسیون‌ها چه در دفاتر آن‌ها چه در صداوسیما داشته‌ایم تا تعامل بیشتر شود.

دبیر شورای هماهنگی ورزش سازمان صداوسیما درباره‌ی میزان نظارت سازمان صداوسیما بر مهمانان و موضوعات برنامه‌های ورزشی گفت: این مورد یکی از وظایف شوراست که گاهی اوقات دچار خلل می‌شود. تهیه‌کنندگان به علت استقلالی که در برنامه‌سازی دارند، دعوت از افراد باصلاحیت و موجه را رعایت نمی‌کنند که شاید فابیوبالا یکی از نمونه‌های آن بود.

او اضافه کرد:شورا در زمینه‌ی دعوت مهمانان به برنامه‌ها به تهیه‌کنندگان پیشنهاد نمی‌دهد. البته آماده است که نسبت به مهمانان برنامه‌ها اعلام‌نظر کند وبه آنان مشورت بدهد.

صادقی در پاسخ به این پرسش ایسنا که شورا چگونه می‌تواند در عین توجه به استقلال تهیه‌کنندگان برنامه‌های ورزشی از برخوردهای سلیقه‌ای آنان با مسایل ورزشی جلوگیری کند، گفت: وحدت رویه همیشه بوده است و در جلسات شورا به وجود می‌آید. در این شرایط در درصد ناچیزی از برنامه‌ها شاهد اعمال سلیقه هستیم. چراکه تهیه‌کنندگان جدا از سیاست‌های سازمان صداوسیما ،برنامه‌ریزی نمی‌کنند آنان قطعا براساس سیاست‌های سازمان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ می‌کنند که مورد تأیید شوراست.

دبیر شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما ادامه داد: شاید از بیرون، برخی اقدامات تهیه‌کنندگان اعمال سلیقه به نظر آید اما سازمان به تصمیم‌گیری‌های آنان این گونه نمی‌نگرد و شاید انتخاب یک مهمان برای شرکت در برنامه‌ای سلیقه به نظر برسد. شورای هماهنگی ورزش سازمان صداوسیما سعی در جلوگیری از اعمال سلیقه در برنامه‌های ورزشی را دارد.

صادقی در پایان تأکید کرد: برنامه‌سازی، کاری سلیقه‌ای است اما این سلیقه در چارچوب ضوابط سازمان صداوسیما محصور شده است. گهگاهی مهمانان براساس سلیقه دعوت می‌شوند البته اجتناب‌ناپذیر است و تذکرات ما چنین اقداماتی را اکنون به حداقل رسانده است.

علی کفاشیان: اگر ابزار دارند ما هم ابزار داریم

رییس فدراسیون فوتبال گفت: اعضای کمیته‌های فدراسیون برای گفت‌وگو با برنامه‌های تلویزیون باید موافقت ما را داشته باشند.

علی کفاشیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چندی قبل به روسای کمیته‌های فدراسیون فوتبال ابلاغ کرده‌ایم که برای گفت‌وگو با هر برنامه تلویزیونی باید فدراسیون را در جریان بگذارند و اگرما موافقت کردیم آنها می‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از برنامه‌های تلویزیونی بی‌طرف نیستند و سعی می‌کنند به هر نحوی که شده کارهای انجام شده را تخریب کنند و این به ضرر یک نفر یا یک شخص نیست بلکه به ضرر کل ورزش و فوتبال کشور است.

کفاشیان با بیان این که فدراسیون فوتبال نقدپذیر است، گفت: انتقاد ایراد ندارد. اصلا کار رسانه انتقاد است و ما هم در فدراسیون نقد پذیر هستیم و به اعتقادمان این انتقادها برای رفع ضعف‌ها انجام می‌گیرد اما این که به 10 کار انجام شده بی‌توجه باشیم و دست بگذاریم روی کاری که به هر دلیلی به خوبی انجام نگرفته و به آن دامن بزنیم کار صحیح و درستی نیست.

وی افزود: بعضی از برنامه‌های تلویزیونی کارشان شده دو به هم زنی و انجام کارهای خاله زنکی! خیلی از افراد هم برنامه‌های خاله زنکی را دوست دارند اما این کار درستی نیست. چرا برنامه‌های تلویزیون ایرادات فنی را نمی‌گیرند. مگر ما با گفتن ضعف داوری‌ها در پی اصلاح آنها نرفتیم. اما متاسفانه بعضی از برنامه های تلویزیونی شیوه غلطی را در پیش گرفته‌اند. این وقت رسانه را می‌گیرد و در هیچ جای دنیا مرسوم نیست. در کجا سراغ دارید که وقتی نهادی تصمیمی می‌گیرد، رسانه‌ای بخواهد با گذاشتن نظرسنجی در آن تصمیم‌گیری دخالت کند. اگر این شیوه درست است پس می‌شود این سوال را طی یک نظرسنجی اعلام کرد که شما با تلویزیون خصوصی موافقید یا تلویزیون دولتی اما می‌دانیم این دخالت در تصمیم‌گیری نهادی دیگر است.

کفاشیان ادامه داد: اگر این برنامه‌های تلویزیونی ابزار در اختیار دارند ما هم ابزاری داریم که بخواهیم از آن استفاده کنیم اما تنها خواسته‌مان این است که اصولی، منطقی و بی‌طرفانه برنامه‌ها را اجرا کنند. با این حال می‌بینیم که فوتبال را مسخره می‌کنند. مثلا در یک برنامه تلویزیونی سخنگوی اسبق فدراسیون گفته که فدراسیون فعلی کاسه تکدی‌گری دستش گرفته است. گفتن این جمله چه دردی از فوتبال دوا می‌کند. اگر ایشان می‌گفت که کفاشیان دزد است و جایی پولی خورده من ناراحت نمی‌شدم اما این که فدراسیون را مسخره می‌کنند عجیب است. ما در فدراسیون از صبح تا شب تلاش می‌کنیم که چرخ فوتبال بچرخد و اگر جایی هم می‌گوییم مشکل مالی داریم به این خاطر است که مسوولان بالاتر در این برهه حساس به ما کمک کنند.

کفاشیان افزود: چرا این برنامه‌های تلویزیونی نمی‌آیند بین فدراسیون فعلی با فدراسیون های گذشته از دیگر زوایا مقایسه انجام دهند. مثلا چرا نمی‌آیند بگویند در فدراسیون‌های گذشته پنج ماه قبل از شروع رقابت‌های المپیک سرمربی انتخاب می‌شد اما در فدراسیون فعلی دو سال و نیم قبل این کار انجام گرفته است. چرا تعداد بازی‌های تدارکاتی تیم ملی را با گذشته مقایسه نمی‌کنند.

وی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا درباره اعتراض برخی باشگاه‌ها نسبت به درآمد مالی سازمان لیگ گفت: سازمان لیگ مجمع دارد و تمامی اسناد مالی این سازمان مشخص است و هر باشگاهی حق دارد که درباره وضعیت مالی سازمان لیگ از فدراسیون گزارشی بخواهد و ما هم زمانی که پول به دست‌مان رسید این پول را بین باشگاه‌ها تقسیم می‌کنیم.

وی همچنین از واریز پول حق پخش تلویزیون توسط صدا و سیما به حساب فدراسیون فوتبال در چند روز آینده خبر داد.

کفاشیان درباره اعتراض مربیان باشگاهی بابت تعطیلی مداوم لیگ واینکه گفته می‌شود باشگاه‌ها از این به بعد تنها 48 تا 72 ساعت قبل از بازی‌های ملی بازیکنان‌شان را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهند، گفت: از تاج خواسته‌ام که با گذاشتن جلساتی با حضور اعضای کادر فنی باشگاه‌ها و تیم ملی تعامل لازم ایجاد کند اما به هر حال هر تصمیمی که کمیته تیم‌های ملی بگیرد لازم‌الاجراست.

سردبیر کیهان ورزشی: برنامه‌ی 90 کارکرد اصلی‌اش را از دست داده است

مدیر مسوول روزنامه‌ی کیهان ورزشی گفت: مسوولان در قبال مسوولیت‌شان مسوولیت دارند و آنها باید مقابل تخریبچی‌ها بایستند.

سعید مدنی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: 90 برنامه‌ی تاثیر گذار و پرمخاطبی است و سال‌هاست که جای خود را در میان مردم باز کرده، با این حال به نظر من این برنامه کارکرد اصلی‌اش را از دست داده و خواسته یا ناخواسته به ضد کارکرد تبدیل شده است. متاسفانه در برخی از برنامه های تلویزیونی انعکاس تنش های فوتبال که در لحظات برای بیننده‌ی تلویزیونی جذابیت دارند بخش عمده‌ی زمان این برنامه ها را می‌گیرند و می بینیم این چنین تاثیر مثبتی بر روی ورزش نمی گذارند.

وی افزود: برنامه های تلویزیونی باید کمک حال مسوولان ورزشی باشند. هرچند که در گذشته برنامه‌های تلویزیونی به ویژه نود جایگاه مناسبی در میان کارشناسان و مدیران ورزشی داشتند اما با تغییر رویکرد در این برنامه ها می بینیم که این برنامه جایگاهی در میان مدیران و کارشناسان ورزشی ندارد. متاسفانه این برنامه چند وقت است که بسیاری از افراد ورزشی را به جان هم انداخته، این در حالی است که ورزش ما نیاز دارد که رسانه‌ها تنش زدایی کنند. نمی گویم که رسانه ها و برنامه های ورزشی روی مشکلات سرپوش بگذارند اما باید با پرداختن به عمق مسائل با واقعیات برخورد کنند.

مدنی افزود: به عنوان نمونه وقتی برنامه نود بحث "دوکارمو" را پیش کشید جریانی به وجود آمد که کسانی که قصد دوشیدن پرسپولیس را داشتند هریک به نحوی از باشگاه جدا شدند، این قدرت رسانه را نشان می دهد که می تواند این چنین جریان سازی کند و در ورزش تاثیر مثبت بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست مسوولان ورزشی تحمل بیشتری نسبت به انتقاد رسانه ها داشته باشند، گفت: به نظر من مسوولان ورزش کشور در این ده سال گذشته نهایت سعه صدر را در قبال این برنامه داشته‌اند. از این برنامه توقع می رود رسالت اصلی خود را ایفا کند. اما می بینیم که این برنامه به گره‌ی مشکلات ورزش کشور افزوده است.

مدنی ادامه داد: خود ما در روزنامه‌ی کیهان ورزشی منتقد هستیم اما اعتقادمان این است که انتقاد با لودگی و غرض ورزی فرق می‌کند. اما از طرف دیگر مسوولان ما هم باید تحمل انتقاد را داشته باشند، هرچند که باید به آنها حق داد در قبال مسوولیتشان با تخریبچی ها مقابله کنند. از طرف دیگر برنامه های تلویزیونی باید الگو دهنده‌ باشند نه اینکه خودشان از نشریات زرد الگو بگیرند.


ذوالفقارنسب: فدراسیون به جای تلویزیون کادر خودش را کنترل کند

کارشناس فوتبال گفت: برخورد حذفی با رسانه‌ها به هیچ عنوان منطقی نیست.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با ایسنا، پیرامون تصمیم فدراسیون فوتبال برای محدودیت ارتباط کمیته های این فدراسیون با برنامه های ورزشی ‌صداوسیما اظهار کرد: این اقدام بسیار عجیب است خوشبختانه در کشور ما به اندازه کافی آزادی وجود دارد که افراد بتوانند حرفهای منطقی خود را بیان کنند و معتقدم فدراسیون فوتبال نباید به این شکل برخورد حذفی انجام دهد.

وی افزود: بی تردید در رسانه‌ی ملی افراد بسیار دلسوزی وجود دارند که حتی بیش از برخی ارگان‌ها نسبت به مسائل مختلف و منافع کشور حساسیت دارند و به اندازه کافی در صداوسیما فیلتر سالم وجود دارد که نیاز به دخالت ارگان های دیگر نباشد.

ذوالفقارنسب خاطر نشان کرد: نمی دانم چرا چنین تصمیمی گرفته شده است اما فدراسیون فوتبال باید توجه کند که تاکنون بیشتر اهالی خود این فدراسیون و اعضای کمیته های آن بوده‌اند که در بحث ها شرکت کرده و سبب ایجاد شک و شبهه شده‌اند، بهتر است فدراسیون فوتبال ابتدا کادر و کمیته های خودش را کنترل کند سپس درباره‌ی سازمان های دیگر تصمیم گیری کند. بی تردید اگر کارشناسان و مربیان انتقادات منطقی را مطرح می کنند فدراسیون فوتبال باید به صورت شفاف پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم مردم بهترین کسانی هستند که می توانند در این باره قضاوت کنند درست است که کارشناسان و مربیان نیز نباید از فضای رسانه برای توهم زایی استفاده کنند و مطالب غیر واقعی مطرح کنند اما جلوگیری از فعالیت آزادانه یک رسانه آن هم در شرایطی که در کشور ما فضا برای بیان آزادانه‌ی حرف های منطقی وجود دارد به هیچ عنوان جالب نیست و نباید چنین رفتاری در ورزش ما باب شود.

ذوالفقارنسب خاطر نشان کرد: من معتقدم برنامه‌ای چون برنامه‌ی تلویزیونی 90 توانسته جایگاه بسیار خوبی در ورزش ما پیدا کند و بسیاری از مسائل را روشن کند البته با نظرسنجی‌های این برنامه زیاد موافق نیستم چرا که سبب جهت دار شدن افکار عمومی می‌شود اما بی‌تردید صحبت‌ها و مسائلی که در برنامه‌ی 90 مطرح می‌شود برای مردم جذابیت دارد و گفت وگوهای چند جانبه‌ی درون این برنامه سبب می‌شود تا مردم در باره‌ی فرهنگ و رفتار اهالی ورزش برداشت خوبی پیدا کنند. در هر صورت 90 برنامه‌ی پرمخاطبی است که تمام طیف های مردم آن را نگاه می کنند و با توجه به روند خوبی که داشته است من اتخاذ برخورد حذفی از سوی فدراسیون ‌فوتبال یا سازمان تربیت بدنی را با چنین برنامه هایی درست نمی بینم.


حاج رضایی: در فوتبال آلوده حضور 90 اتفاق خجسته است

کارشناس فوتبال گفت: برنامه‌ی‌٩٠تلفیقی از حمایت منطقی مدیران سیما و توانمندی و اصالت مجری این برنامه است.

امیر حاج رضایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اتفاقاتی که اطراف برنامه‌ی ‌٩٠ به وجود آمده است، گفت: درباره‌ی این برنامه نکته‌ی خاصی باقی نمانده که اظهار کنم. این برنامه تلفیقی از حمایت منطقی مدیران سیما و توانمندی و اصالت مجری آن است. در فوتبالی که آلوده است حضور ‌٩٠ یک اتفاق خجسته است و من این برنامه را وجدان بیدار فوتبال ایران می دانم.

وی افزود: در برخی مواقع هستند افرادی که تلاش می کنند لکه‌یی به این آیینه‌ی شفاف بیاندازد اما ماهیت آیینه این است که واقعیات را نشان می دهد و اگر سازمان هایی تصمیم گرفته اند که در قبال این برنامه کاری انجام دهند تصمیم گیری با خودشان است اما به هر حال به خاطر ماهیت انتقادی این برنامه برخی این انتقادها را بر نمی‌تابند. بنابراین لازم است مردانی که در سمت های بالای فوتبال حضور دارند آستانه‌ی تحمل‌شان را بالا ببرند.

وی افزود: اطمینان دارم به دلیل آرای مردم و سلامت افکار و اخلاق فردوسی پور این برنامه قوی‌تر از گذشته استمرار پیدا خواهد کرد. باید بپذیریم که این برنامه در فوتبال ایران فرهنگ سازی کرده است. برنامه‌ی ‌٩٠ یکی از نمادهای فرهنگی کشورمان است و تا به حال توانسته بسیاری از مشکلات فوتبال ایران را حل کند. وقتی برخی از دست اندرکاران ورزش شفاف سازی نمی‌کنند این برنامه در حال شفاف سازی است.

حاج رضایی درباره‌ی اظهارات منتقدان این برنامه گفت: من برای منتقدان احترام قائل هستم اما باید تحمل عقیده‌ی مخالفان را داشته باشیم. من هم منتقد منصف و مودب را دوست دارم اینکه برنامه‌ی ‌٩٠ ایراداتی داشته باشد می توان نشست و این ایرادات را مطرح کرد ولی این طور برخوردها در شان فوتبال ایران نیست. می‌توانیم با هم مخالف باشیم اما می‌توانیم از ادبیاتی مناسب و محترمانه استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: به قول یک دانشمند حقیقت روی دو پا قرار دارد و دروغ روی یک پا. چقدر می توانیم یک لنگه پا بایستیم و می خواهم در پایان از غلام پیروانی تبعیت کنم و بگویم حدیث نیک و بد ما نوشته خواهد شد/زمانه را ورقی و دفتری و دیوانی است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed