تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: شنبه، 28 دیماه 1387  

 

اعتراض تند مدیران سه روزنامه به بخش ویژه اخبار 20:30

 
 

پنجشنبه در بخش ویژه اخبار 20:30 مجری خبر از بی توجهی رسانه‌های مکتوب کشور به جنایات غزه خبر داد و سپس گفتگوی تلفنی خبرنگار سیما با مدیران مسئول روزنامه‌های اعتماد ملی،آفتاب یزد و ایران پخش شد.  

 
 

خبرآنلاین - پنجشنبه در بخش ویژه اخبار 20:30 مجری خبر از بی توجهی رسانه‌های مکتوب کشور به جنایات غزه خبر داد و سپس گفتگوی تلفنی خبرنگار سیما با مدیران مسئول روزنامه‌های اعتماد ملی،آفتاب یزد و ایران پخش شد.

سه روزنامه یادشده امروز پاسخ های شدیداللحنی را خطاب به رسانه ملی منتشر کرده اند.
روزنامه ایران با بیان این نکته که بررسی مطبوعات ، متولی دیگری غیر از صداوسیما دارد نوشته است: درطول فاجعه غزه، این روزنامه 116 خبر، ۶۵ گزارش خبرى و گفت وگو، ۱۹ یادداشت و مقاله، ۳۰ عکس و کاریکاتور درچاپ صبح و62 خبر، ۱۷گزارش خبرى و گفت وگو، ۲ یادداشت و مقاله، یک عکس و کاریکاتور درچاپ عصر انتشار داده است.

مدیر مسئول این روزنامه در نامه ای که خطاب به عزت الله ضرغامی نوشته آورده است: اینجانب در مصاحبه با خبرنگار آن سازمان به بیان بخشى از اخبار و تیترهاى روزنامه ایران در این باره پرداختم. وى پس از چند دقیقه ضبط اظهارات اینجانب، مصاحبه را قطع کرده و با عذرخواهى از حقیر ابراز داشت: «کفایت مى کند. من روزنامه را ندیده بودم بلکه به ما گفته بودند که شما کم کارى کرده اید ولى گویا اشتباهى صورت گرفته است.» حال جاى این سؤال باقى مى ماند که همکاران جنابعالى با چه حجت و منطقى تمام پاسخ اینجانب در دفاع از عملکرد روزنامه را حذف کرده اند.

کاوه اشتهاردی در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به اینکه " همکاران جنابعالى ابراز داشته اند به دلیل این که صداوسیما ۲ روزنامه اصلاح طلب را نقد کرده، مجبور بوده یک روزنامه اصولگرا را هم در گزارش بیاورد" نوشته است: معتقدم که هدف از این گزارش دروغ، سیاسى و مشمئزکننده، نه غزه، نه آن دو روزنامه اصلاح طلب، بلکه روزنامه ایران بوده است. برخى جریان هاى سیاسى که گویا از حرکت جهادى و ابتکارى دولت محترم که طى هفته هاى اخیر در حمایت از مردم غزه صورت گرفته ناراحتند، بدون شک خواسته اند با این حرکت مشکوک ذهن افکار عمومى را علیه روزنامه دولت مشوه سازند. بدون شک شناسایى و افشاى ماهیت افراد پشت صحنه چنین توطئه هایى، از مخدوش شدن اعتبار رسانه ملى جلوگیرى خواهد کرد.

روزنامه آفتاب یزد نیز با فهرست کردن تعدادی از اخبار و گزارشها و مقالاتی که در مورد غزه منتشر کرده نوشته است: صدا و سیما را در جایگاهی نمی‌بینیم که یک رسانه مستقل را به محاکمه بکشاند و اگر قرار باشد یک رسانه، بابت کم‌کاری خود مورد سوال قرار گیرد قطعا اولویت نخست، پرسشگری از صدا و سیماست که <چرا در انعکاس مشکلات واقعی مردم و ناکامی‌های اقتصادی، مدیریتی و فرهنگی دولت، کم‌کاری می‌کند.

در ادامه مقاله آفتاب یزد آمده است: در برنامه 20:30 پنجشنبه شب، دو روزنامه ‌ ‌اصلی منتقد دولت، هدف سناریوی جدید واقع شدند و با مقدمه ‌چینی نه چندان ماهرانه، این دو روزنامه - اعتماد ملی و آفتاب یزد- به کم‌کاری در موضوع غزه متهم شدند. برای خالی نبودن عریضه، نام روزنامه دولتی هم در کنار این دو روزنامه منتقد قرار گرفت اما در همین مورد نیز تفاوت رفتارها و ادعاها آشکار بود. بهترین دلیل بر این مدعا، نامه مدیر مسئول همان روزنامه به ضرغامی است که در بخشی از آن آمده است:"همکاران جنابعالی ابراز داشته‌اند به دلیل آنکه صدا و سیما دو روزنامه اصلاح طلب را نقد کرد، مجبور بود یک روزنامه اصولگرا را هم در گزارش بیاورد".

از سوی دیگر روزنامه اعتماد ملی در واکنش به خبر20:30آورده است: مخاطب‌ما می‌داند در 20 روز گذشته که رژیم غاصب اسرائیل حمله وحشیانه و ددمنشانه خود را به مناطق مسکونی غزه آغاز کرده حجم وسیعی از خبر، گزارش، تفسیر، عکس و سرمقاله در این روزنامه اصلا‌ح‌طلب به موضوع غزه اختصاص یافته است و این کمترین وظیفه انسانی ماست. کافی است متولیان پرمدعای آن برنامه و مقامات صدا و سیما به آرشیو این روزنامه مراجعه کنند تا صحت این ادعا را دریابند.

در بخش دیگری از اعتراض روزنامه اعتماد ملی می خوانیم: توضیح این امر نه بدان معنا است که ما خود را در جایگاهی می‌بینیم که به صدا و سیما پاسخ دهیم، که چنین منزلت و جایگاهی را برای آن سازمان قائل نیستیم، این توضیح تنها برای تنویر افکار عمومی و ثبت در تاریخ به نگارش درآمده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed