تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: سه شنبه، 24 دیماه 1387  

 

مطبوعات در راه دادگاه؛ دولت بی شکایت!

 
 

بی توجهی به وعده رئیس جمهور برای پس گرفتن شکایت وزارتخانه ها از مطبوعات از جمله موضوعاتی است که دولتیان احتمالا پاسخ قانع کننده ای برای آن دارند.  

 
 

سایت خبرآنلاین - بی توجهی به وعده رئیس جمهور برای پس گرفتن شکایت وزارتخانه ها از مطبوعات از جمله موضوعاتی است که دولتیان احتمالا پاسخ قانع کننده ای برای آن دارند.

مهتاب حسینی: نامه نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیات نظارت بر مطبوعات به رئیس قوه مجریه درباره پس گرفته نشدن شکایات سازمان‌های دولتی از روزنامه‌ها و نشریات یک پیام ساده داشت؛ وزارتخانه ها حرف رئیس جمهور را نشنیده گرفتند.

رئیس جمهور 17 مردادماه امسال در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار کرده بود، به خبرنگاران و مدیران مسئول مطبوعات خبری مبنی بر «بازپس گیری تمام شکایت های دولتی از روزنامه ها و نشریات» را هدیه داد، اما با گذشت بیش از 5 ماه از زمانی که این هدیه خبری به رسانه ها اعطا شد ، همچنان روزنامه ها در انتظار وصول شدن این هدیه هستند و مدیران مسئول در راه دادگاه مطبوعات .

روز هیجدهم مرداد خبر هدیه رئیس جمهوری به رسانه ای ها تمام مطبوعات را پر کرد اما با وجود اینکه دستور رئیس جمهور نهم مهرماه سال جاری به کلیه دستگاههای اجرایی و وزراتخانه ها ابلاغ شد، هنوز هم تعداد زیادی از دستگاهها هستند که بر شکایت خود از رسانه ها تاکید داشته و آن را پس نمی گیرند.

انتظار 6 ماهه مدیران مسئول مطبوعات برای بازپس گرفتن شکایات ادرات و دستگاههای دولتی از روزنامه ها این روزها با چاشنی شایعات مختلف در خصوص پس گرفته شدن شکایت ها و در عین حال ادامه داشتن روند پاسخگویی رسانه ها در دادگاه مطبوعات همراه شده است تا جایی که حسین انتظامی نماینده مدیران مسئول روزنامه ها در هیات نظارت بر مطبوعات در نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشت:« به استحضار می‌رساند با وجود بخشنامه دفتر حضرتعالی به دستگاه‌ها - که خبر آن در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری درج شد -‌ متاسفانه هنوز نامه‌های رسمی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذینفع خطاب به محاکم قضایی مربوط و اعلام رسمی انصراف از شکایت ارسال نشده است و مدیران محترم رسانه‌ها همچنان به محاکم، احضار و مورد بازپرسی قرار می‌گیرند که تصدیق می‌فرمایید این موضوع با روح حاکم بر نظرحضرتعالی مغایرت دارد و ممکن است اسباب سوء تفاهم را فراهم آورد. از این رو خواهشمند است دستور فرمایید درجهت تحقق وعده جنابعالی اقدامات مقتضی به عمل آید. بر خود فرض می‌دانم از جانب رسانه‌ها بویژه اصحاب مطبوعات از لطف حضرتعالی سپاسگزار باشم.»

در حالیکه روزنامه های مختلف رسیدگی به حداقل یک شکایت تا 51 شکایت را در دستور کار ادارات حقوقی و یا وکلایشان دارند، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور اعتقاددارد تمام شکایات از جانب وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی پس گرفته شده و اگر به صورت موردی هنوز هم شکایتی از رسانه ها فعال است، این رسانه ها می توانند به وی گوشزد کنند تا به وزارتخانه ها در این زمینه تذکر داده شود .

علی اکبر جوانفکر در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین ضمن بیان این مطلب در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان شکایات دستگاهها از رسانه ها و کیفیت آنها گفت : به دلیل اینکه تمام شکایت ها پس گرفته شده است ، نیازی به آمار در این خصوص نیست و اگر رسانه ای وجود دارد که هنوز وزارتخانه ها و یا دستگاههای اجرایی شکایتشان را از آن پس نگرفته اند، می تواند به صورت موردی اعلام کند تا به وزارتخانه مربوطه در این خصوص تذکر داده شود.

این در حالی است که برخی مطبوعات با مراجعه به دادگاه مطبوعات با اعتراض مسئولان مربوطه قضایی مواجه شده اند که اعلام کرده اند برای پس گرفتن شکایت ها، معاون حقوقی رییس جمهوری باید نامه ای خطاب به این دادگاه ارسال کند و در این نامه تمام شکایت ها را پس بگیرد. جوانفکر اما در این باره گفت: معاونت حقوقی چنین نامه ای نمی دهد و هر دستگاهی که از روزنامه ها شکایت کرده، خود با مراجعه به مسئولان قضایی از شکایت خود صرفنظر می کند. اما مطبوعات با هدیه رییس جمهور چه می کنند؟

سرمایه؛ درگیر با وزارت جهاد کشاورزی

روزنامه سرمایه با وجود اینکه تذکرهایی را بعد از تاریخ 17 مرداد 87 دریافت کرده است اما با شکایت جدید روبه رو نشده و در عین حال ماجرای دادگاهش با وزارت جهادکشاورزی همچنان ادامه دارد.

عبده تبریزی مدیر مسئول روزنامه سرمایه در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه شکایت جدید از روزنامه نشده، گفت: قبل از این وزرات جهاد کشاورزی شکایتی از روزنامه را مطرح کرده بود که همچنان برای آن شکایت تلاش می کنیم و هنوز هم این شکایت توسط وزارتخانه پس گرفته نشده است.

همشهری؛ یک شکایت پس گرفته شده و 5 شکایت همجنان پابرجاست

محکی مدیر مسئول همشهری نیز با بیان اینکه هنوز شکایات دستگاههایاجرایی از این روزنامه پس گرفته نشده است ، گفت :6 مورد شکایت از روزنامه در دادگاه مطبوعات وجود داشت که تنها یک مورد که مربوط به معاونت حقوقی ریاست جمهوری بود با رایزنی اداره حقوقی روزنامه با این معاونت پس گرفته شد و 5 مورد دیگر همچنان پابرجاست.

محکی اضافه کرد: در مورد بقیه شکایت ها متاسفانه علی رغم پیگیریهایی که اداره حقوقی مجموعه از مراجع مربوطه داشت ، منجر به پس گیری و یا استرداد شکایت از طرف مجموعههای دولتی نشد.

وی در مورد دستگاههایی که شکایت های خود را پس نگرفته اند، گفت: وزارت جهاد کشاروزی ، بازرگانی ، اقتصاد و دارایی، آموزش و پرورش و کشور شکایت هایی را علیه روزنامه مطرح کرده اند که هنوز این شکایت ها پابرجاست.

اعتمادملی با 50 شکایت همچنان در صدر!

روزنامه اعتماد ملی اما رکوردشکن تعداد شکایت های دستکاههای دولتی بوده است چنانکه 51 مورد شکایت از این روزنامه مطرح شده که تنها یک مورد آن به بازپس گیری شکایت انجامیده است.

محمد جواد حق شناس در مورد تعداد شمایت ها و همچنین مراحل اداری و دادگاهی آنها گفت : تعداد 51 شکایت از روزنامه تاکنون مطرح شده که حدود 70 درصد این شکایتها از جانب دستگاههای دولتی بوده و تنها در یک مورد (شکایت نیروی انتظامی از اعتمادملی) با توجه به دستور رییس جمهور ، این شکایت پس گرفته شد.

وی افزود: در دادگاه به ما گفتند که روال به این ترتیب است که اگر ریاست جمهوری می خواهد شکایت های خود از مطبوعات را پس بگیرد باید معاونت حقوقی رییسجمهور در نامه ای به مراجع قضایی این مسئله را ذکر کنند ولی آخرین باری که ما به مراجع قضایی مراجعه کردیم، اعلام کردند که این نامه و دستور هنوز ابلاغ نشده ومنتظر بودند که این اقدام از طرف معاونت حقوقی رییس جمهوری و وزارتخانه های مختلف صورت بگیرد.

حق شناس ادامه داد: دستگاههایی که هنوز شکایت خود از اعتماد ملی را پس نگرفته اند عبارتند از سازمان تربیت بدنی، وزارت نیرو، سازمان دامپزشکی، معاونت اجرایی رییس جمهوری، اداره جنگلبانی، وزارت جهاد کشاورزی و دستگاههای متعدد دیگرکه تعدادشکایاتشان از روزنامه 50 مورد است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed