تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: شنبه، 21 دیماه 1387  

 

CBS ،NBC و ABC اعزام خبرنگاران تمام وقت به عراق را متوقف کردند

 
 

همچنان که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دوران پس از آن به آرامی بر اخبار حاکم می‌شوند سه شبکه تلویزیونی آمریکایی CBS ،NBC و ABC اعزام خبرنگاران تمام وقت به عراق را متوقف کرده‌اند.  

 
 

همچنان که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دوران پس از آن به آرامی بر اخبار حاکم می‌شوند سه شبکه تلویزیونی آمریکایی CBS ،NBC و ABC اعزام خبرنگاران تمام وقت به عراق را متوقف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این شبکه‌های تلویزیونی بزرگ به طور همزمان و با این انتظار که دولت باراک اوباما منازعه در افغانستان و پاکستان را در مرکز توجه قرار خواهد داد در تلاش بوده‌اند تا افراد خبری بیش‌تری را در این مناطق اضافه کنند.

به عقیده تحلیلگران گزارش به ویژه در تلویزیون در حال تغییر سمت به افغانستان است. CNN اکنون خبرنگار تمام وقتی را برای این کشور تعیین کرده است؛ به گفته مایکل یون، خبرنگار مستقلی که برای گزارش از هر دو منطقه‌ درگیری متکی به مشارکت کاربران اینترنت است، توجه رسانه‌ها و خوانندگان از عراق به افغانستان جلب شده است.

به نظر می‌رسد کاهش کارمندان جدیدترین گواه فشار بودجه بر این شبکه‌ها باشد و این فشارها منحصر به شبکه‌ها نیست. بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات نیز حضور خود را در بغداد محدود کرده‌اند و در نتیجه جنگ به تدریج از صفحه‌های تلویزیون و روزنامه‌ها محو می‌شود.

برای یون و بسیاری دیگر که به پوشش عراق ادامه می‌دهند این تقلیل‌ها یادآور مایوس کننده‌ای از کم اهمیت شدن جنگ در زمانی است که در مقابل 30 هزار سرباز در افغانستان 130 هزار سرباز در عراق مشغول خدمت هستند. بیش از 4200 آمریکایی و هزاران عراقی از سال 2003 به این سو در این جنگ جان خود را از دست دادند.

CBS ،NBC و ABC حاضر به صحبت در مورد آمار خود درباره‌ تصمیمات پوشش خبریشان نیستند اما نمایندگان این شبکه‌ها تاکید دارند به پوشش جنگ ادامه خواهند داد و اظهار می‌کنند تغییر کارمندان بازتاب تحول منازعه از گزارش در مورد خشونت به گزارش درباره‌ بازسازی و سیاست‌ها است.

این سه شبکه در بغداد هم‌چنان دفترهای اصلی خود در مکان‌های مستحکم را حفظ کرده‌اند که خبرنگاران به هنگام گزارش‌های ضروری در آن‌ها رفت و آمد می‌کنند.

اما کارمندانی که با فشار کارمندان این شبکه‌ها آشنا هستند اظهار می‌کنند که این دفاتر سایه‌ای از آنچه که سابق بر این بودند هستند و برخی از این دفاتر تنها یک کارمند غربی دارند.

شبکه‌های تلویزیونی در مورد اشتراک منابع در عراق مذاکره کرده‌اند اما این بحث‌ها در گذشته به دلیل نگرانی در مورد استقلال تحریری متوقف شد اما اکنون خبرنگاران در عراق در انتظار اعلام توافق‌های همکاری بیش‌تر و سایر منابع نظرسنجی در ماه‌های پیش رو هستند.

به گفته منابع آگاه، ABC و BBC که همکاران درازمدت در نظرسنجی در عراق به شمار می‌روند ممکن است برخی از فعالیت‌های دفترشان در سال 2009 را ادغام کنند.

به گفته‌ یک مشاور اخبار تلویزیونی، همچنان که جنگ جان آمریکایی‌هایی کمتری را می‌گیرد، عراق از صفحه‌های تلویزیون محو می‌شود. برنامه‌های خبری عصر گاهی این سه شبکه در مقایسه با 1888 دقیقه در سال 2007، امسال و تا 19 دسامبر 243 دقیقه به عراق اختصاص داشتند.

بر اساس این گزارش فعالیت دفاتر در زمان کاهش منابع و علاقه مخاطبان گران و خطرناک است. به گفته‌ یون، برخی از سازمان‌های خبری نمی‌توانند از عهده مخارج در عراق برآیند و سازمان‌هایی نیز که می‌توانند در حال تغییر منابع خود به افغانستان هستند.

CNN و کانال فاکس نیوز که هر دو کانال‌های خبری 24 ساعته هستند، هر کدام یک خبرنگار را در عراق نگه داشته‌اند. در میان روزنامه‌ها نیز نیویورک تایمز و واشنگتن پست همچنان خبرنگاران متعددی در این کشور مامور کرده‌اند؛ آسوشیتدپرس و رویترز نیز فعالیت‌های قابل توجهی در عراق دارند.

گزارش‌هایی از عراق که بیش‌تر تصویری هستند، مانند زمانی که یک خبرنگار عراقی دو کفشش را به سمت رئیس جمهور آمریکا پرتاب کرد، همچنان تحت پوشش شبکه‌ها قرار می‌گیرند اگر چه اغلب قطعات تصویری تهیه شده از سوی افراد مستقل و سازمان‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما به گفته‌ معاون سابق NBC News، گزارش‌هایی که نیازمند شناخت عراق‌اند مانند کشمکش‌های سیاسی در جریان پوشش نیافته می‌مانند؛ عراق به گفته‌ برخی مقامات گران‌ترین جنگ تا به امروز برای سازمان‌های خبری تلویزیونی بوده است و بیش‌تر هزینه‌ها به گروه امنیتی مربوط است که از هر دفتر حفاظت و با خبرنگاران مسافرت می‌کنند.

طبق گزارش اعلام شده توسط کمیته پشتیبانی از خبرنگاران (CPJ)، عراق مرگ‌بارترین کشور برای خبرنگاران باقی مانده است. در سی ماه نوامبر یک خبرنگار National Radio Public و سه نفر از اعضای محلی این شبکه هنگامی که یک بمب در زیر خودرویشان منفجر شد، از سوء قصد جان سالم به دربردند. از این رو نگه داشتن افراد کمتر در عراق و مسافرت‌های ماموریتی اغلب هزینه‌ها را برای سازمان‌های خبری کم می‌کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed