تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مخاطرات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: جمعه، 20 دیماه 1387  

 

وضعیت خبرنگار بازداشت شده شبکه العالم

 
 

مدیر شبکه خبری العالم در خصوص آخرین وضعیت "خضر شاهین" خبرنگار بازداشت شده این شبکه توسط اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی گفت: وکلا در حال جمع کردن مستندات برای ارایه لایحه دفاع از این خبرنگار هستند و قرار است دادگاه تشکیل جلسه دهد.  

 
 

خبرگزاری ایرنا - مدیر شبکه خبری العالم در خصوص آخرین وضعیت "خضر شاهین" خبرنگار بازداشت شده این شبکه توسط اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی گفت: وکلا در حال جمع کردن مستندات برای ارایه لایحه دفاع از این خبرنگار هستند و قرار است دادگاه تشکیل جلسه دهد.

خبرنگار این شبکه خبری در سرزمین های اشغالی حسب وظیفه حرفه ای خود خبر آغاز حمله زمینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را شامگاه روز شنبه گذشته و به موقع مخابره کرد و مقامات رژیم صهیونیستی که در جریان حمله به نوار غزه سیاست "سانسور خبری" را در پیش گرفته اند، از این بابت عصبانی شده و خضر شاهین و همکارش را به نقض قانون نظارت (سانسور) و انتشار بدون هماهنگی خبر حمله زمینی به غزه متهم و دوشنبه شب بازداشت کردند.

"سید احمد سادات" افزود: با توجه به اینکه قاضی مربوطه دادگاه اولی متعلق به راست گراهای افراطی اسراییلی بود، به همین دلیل و با توجه به فشارهای رسانه های گروهی و تلویزیون اسراییل ممکن بود در این دادگاه اعمال نفوذ صورت گیرد، تلاش کردیم تا پرونده از این دادگاه به دادگاه دیگری منتقل شود و این کار انجام شد.

وی به نمونه ای از تلاش رسانه های اسراییلی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از شهرک نشینان اسراییلی طی مصاحبه ای با شبکه 10 این رژیم، که خانه اش در تیررس موشک های فلسطینیان قرار دارد، گفته است؛ "هنگامی که شنیدم یک خبرنگار شبکه دشمن به محل رخنه کرده، با تحمل همه خطرات به محل استقرار وی رفتم تا با دست خود استخوان های این عامل نفوذی را خرد کنم."

مدیر شبکه خبری العالم به تحریک رسانه ها و تلویزیون اسراییل در راستای فشار به دادگاه، اشاره کرد و گفت: همبستگی روزنامه نگاران فلسطینی، لبنانی و شبکه های مختلف تلویزیونی، صدور بیانیه و اطلاعیه توسط برخی گروه ها و تلاش وکلا، سبب ایجاد فشار شده و موجب انتقال پرونده از دادگاه اولی به دادگاه دیگر شد.

سادات گفت: قرار بود در همین ساعت دادگاه تشکیل جلسه دهد و وکلا با توجه به لایحه دفاع و اسناد و مدارکی که در اختیار دارند، اظهار امیدواری کرده اند که اگر دادگاه بخواهد بی طرفانه قضاوت کند، بتوانند خبرنگار شبکه العالم را آزاد کنند.

مدیر شبکه خبری العالم، انتقال پرونده به دادگاه دیگر را گام مثبتی دانست و گفت: گروه های مختلف از جمله دفتر "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین کمک های بسیاری در این راستا انجام داده اند و منتظریم ببینیم دادگاه جدید چه رایی را صادر خواهد کرد.

سادات ادامه داد: "فشارهای سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی و نامه های آنها، همه و همه باعث شده که فشارها شدیدتر شود تا بتوانیم با کمک وکلا این خبرنگار را آزاد کنیم."
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تلویزیون های اسراییلی و رسانه های این رژیم در حال تحریک شهرک نشینان اسراییلی برای صدمه زدن به خبرنگار العالم هستند، و به دنبال آن به منزل وی در قدس حمله کرده اند، جان این خبرنگار در خطر است.

وی توضیح داد: تحریکات رژیم صهیونیستی علیه این خبرنگار ممکن است منجر به آسیب زدن به وی شود و باید دید چه تدابیری برای اینکه این اتفاق نیافتد، اتخاذ کرد.
مدیر شبکه خبری العالم با بیان اینکه به دنبال این هستند که "خضر شاهین" خبرنگار العالم بتواند به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به تحریکات رسانه های گروهی اسراییل علیه خبرنگار و شبکه العالم شکایتی تنظیم کرده ایم.
سادات خاطرنشان کرد: "در حال حاضر برای اینکه خبرها را در خصوص تلفات اسراییل، روحیه مردم آنها و اختلافاتی که در درون گروه های مختلف اسراییلی وجود دارد، از دست ندهیم، امروز خبرنگار جدیدمان شروع به کار خواهد کرد تا خلا موجود پر شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed