تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: توقیف و لغو امتیاز نشریه

تاریخ ارسال: یکشنبه، 15 دیماه 1387  

 

بررسی مستندات انتشار منظم هفته‌نامه‌ «نیم‌روز»

 
 

"نیم‌روز" هفته‌نامه‌ای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با گرایش تحلیلی است که 26 آذرماه سال جاری به استناد ماده‌ 16 قانون مطبوعات، به دلیل نشر نامنظم از سوی هیات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شد. 

 
 

"نیم‌روز" هفته‌نامه‌ای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با گرایش تحلیلی است که 26 آذرماه سال جاری به استناد ماده‌ 16 قانون مطبوعات، به دلیل نشر نامنظم از سوی هیات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی نیز در این باره معتقد است که انتشار هفته‌نامه نیم‌روز از ابتدای سال 87 اعلام وصول نشده‌؛ این در حالی است که اعضای نشریه مدعی هستند آن را چاپ کرده‌اند و به دلیل بدهی هفته‌نامه به چاپخانه، آن‌ها اعلام وصول نکرده‌اند.

محمد پرویزی - مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی - در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: نامه‌ مستندات ادعای انتشار منظم هفته‌نامه‌ نیم‌روز در این اداره در حال پیگیری و بررسی کارشناسی است و به محض کامل شدن، برای صدور رای نهایی در اختیار هیات نظارت بر مطبوعات قرار خواهد گرفت.

اما محمدجواد حق‌شناس - مدیرمسوول هفته‌نامه نیم‌روز - در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: درخواست مجوز این هفته‌نامه در سال 78 به هیات نظارت بر مطبوعات داده شد و نزدیک به شش سال در صف انتظار ماند تا اینکه مجوز آن بعد از روی کار آمدن دولت نهم صادر شد.

وی افزود: از آنجا که همزمان با صدور مجوز این هفته‌نامه، مدیر مسوولی روزنامه‌ اعتماد ملی نیز به بنده واگذار شد، با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین شماره‌ نیم‌روز یک سال بعد از اخذ مجوز یعنی در 25 آبان‌ماه 85 منتشر شد و تا روز اعلام لغو مجوز، یعنی دهه‌ سوم آذرماه که نزدیک به 25 ماه از تاریخ انتشار آن می‌گذشت 98 شماره از این هفته‌نامه منتشر شده که آخرین شماره‌ آن 23 آذرماه 87 بود.

او ادامه داد: در 26 آذرماه پس از یک ماه پیگیری برای انتشار نشریه به وسیله‌ مدیریت و تیم جدید، آگهی این خبر در روزنامه‌ اعتماد ملی چاپ شد و بعدازظهر همان روز رییس دفتر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماسی تلفنی به من ابلاغ کرد که هیات نظارت بر مطبوعات مجوز هفته‌نامه‌ نیم‌روز را به استناد ماده‌ 16 قانون مطبوعات به‌دلیل نشر نامنظم لغو کرده است و با این که مطالب هفته‌نامه برای انتشار در 30 آذرماه آماده بود، به‌دلیل این ابلاغ تلفنی شماره 99 نشریه منتشر نشد.

وی با اشاره به این که با توجه به آیین‌نامه‌ داخلی هیات نظارت بر مطبوعات، انتشار نامنظم نشریه بدین معناست که نیمی از شماره‌های هر دوره‌ نشریه منتشر نشده باشد، در حالی که ما در 25 ماه انتشار نیم‌روز 98 شماره منتشر کرده بودیم، تصریح کرد: پس از این ابلاغ در جلسه‌ای نشریه‌های منتشرشده‌ نیم‌روز را به هیات نظارت بر مطبوعات ارایه کردم و در آنجا مشخص شد که اعلام وصول‌های این هفته‌نامه‌ تنها تا اسفندماه 86 در سیستم وزارت ارشاد موجود است و شماره‌های منتشر شده‌ نیم‌روز در سال 87 ثبت نشده است.

حق‌شناس در تایید انتشار روزنامه در سال 87 اضافه کرد: با توجه به انعکاس حوادث استان بوشهر در این نشریه در تابستان سال جاری، از طریق نامه‌ای ازسوی خانه‌ مطبوعات بوشهر، هفته‌نامه‌ نیم‌روز در سه بخش یادداشت و سرمقاله، اقتصادی و اجتماعی در جشنواره‌ای حایز رتبه شد و از سوی دیگر نامه‌ای از سوی چاپخانه نیز وجود دارد که در آن اعلام شده است به‌خاطر تمدید نشدن قرارداد ارشاد با پست و از آنجا که اعلام وصول‌ها باید از طریق پست ارسال می‌شده است، این مرکز، اعلام وصول‌ها را قبول نکرده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed